شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
جانشین ريیس پلیس فتاي استان قزوین از تحت پيگرد بين‌المللي قرار گرفتن فردي كه اقدام به خريد اينترنتي كارت شارژ از حساب فرد ديگري كرده بود، خبرداد.
جانشین ريیس پلیس فتاي استان قزوین از تحت پيگرد بين‌المللي قرار گرفتن فردي كه اقدام به خريد اينترنتي كارت شارژ از حساب فرد ديگري كرده بود، خبرداد.

به گزارش افتانا، ستوان یکم حاجیلو دراين‌باره گفت: درپي شکایت فردی مبنی بر برداشت اينترنتي ۱۸۰ ميليون ريالي از حسابش، ﻤﺄموران اقدامات خود را آغاز كردند و در بررسی‌ها مشخص شد اين مبلغ در چند مرحله به صورت خرید اینترنتی کارت شارژ از حساب شاکی برداشت شده است.

وي افزود: در تحقیقات مشخص شد که سارق به صورت حرفه‌ای نسبت به هک اطلاعات بانکی مالباخته اقدام و پس از به دست آوردن اين اطلاعات بویژه رمز دوم اینترنتی کارت عابربانک، سرقت كرده است.

وي با بيان اينكه متهم شناسایی شده است، گفت: اما به دلیل متواری شدن وي به کشور ترکیه مراتب از طریق پلیس اینترپل در دست پیگیری است.

به گفته جانشین ريیس پلیس فتاي استان قزوین مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال برداشت شده توسط متهم نيز توقیف و به حساب مالباخته مسترد شده است.

جانشین ريیس پليس فتاي استان قزوین با بيان اينكه هکرها نمی‌توانند به راحتی به رایانه شخصی نفوذ و دست به کلاهبرداری بزنند از شهروندان خواست تا جایی که امکان دارد در مراکز عمومی نظیر کافی‌نت‌ها یا مکان‌هایی که اینترنت رایگان در اختیار آنان می‌گذارد و از امنیت آن اطمینان کافی ندارند، وارد اینترنت بانک نشوند و تا زمانی که از ارسال ایمیل توسط بانک خودشان اطمینان حاصل نکرده‌اند، اطلاعات شخصی خود را برای آنان ایمیل نكنند.

وی افزود: شهروندان تصور نکنند چون مبلغ قابل توجهی وجه در حساب بانکی‌ ندارند هدف مناسبی برای سارقان اینترنتی نیستند چرا که تمام کاربران اینترنت به یک میزان در معرض خطر تهاجم هکرها هستند پس در هر شرایطی امنیت را جدی بگیرند.
کد مطلب : 1002
https://aftana.ir/vdce.78zbjh87w9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی