جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
رييس پليس فتاي گيلان از شناسايي و دستگيري فردي كه پس از ساخت ايميل‌هاي جعلي با هويت و تصوير شهروندان، اقدام به فريب كاربران اينترنتي كرده بود، خبرداد.
رييس پليس فتاي گيلان از شناسايي و دستگيري فردي كه پس از ساخت ايميل‌هاي جعلي با هويت و تصوير شهروندان، اقدام به فريب كاربران اينترنتي كرده بود، خبرداد.

به گزارش افتانا،سرهنگ ايرج محمدخاني  با اعلام اين خبر گفت: درپي ارجاع يك فقره پرونده از دادسراي رشت به دادخواهي زني با هويت معلوم به پليس فتا، مبني بر اينكه فردي ناشناس پس از جعل هويت و تصويرش و نسبت دادن مطالب ناروا و غيراخلاقي در اينترنت به وي، به كاربران اينترنتي درخواست دوستي مي‌داد، موضوع به صورت ويژه در دستوركار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات گيلان افزود: با تحقيقات از شاكي و پي‌جويي‌هاي پليسي، متهم كه سعي داشت هويت واقعي خود را در فضاي مجازي مخفي نگه دارد و به اعمال مجرمانه خود در اينترنت ادامه دهد، توسط كارشناسان اين پليس شناسايي شد.

محمدخاني با بيان اينكه كارشناسان پليس فتا هويت اين متهم را احراز كرده و آدرس محل سكونت وي را به‌دست آوردند، گفت: متهم با دستور قضايي در يكي از محلات رشت دستگير و به پليس فتا منتقل شد.

وي هويت متهم را ۲۲ ساله و دانشجو معرفي كرد و گفت: وي ابتدا منكر همه اتهامات وارده شده اما با شواهد و قرائن موجود، همچنين بررسي محتويات رايانه شخصي وي كه در بازرسي از منزلش كشف و ضبط شده بود، به ناچار لب به سخن گشود و به بزه انتسابي اعتراف كرد.

محمدخاني با بيان اينكه متهم از دو سال پيش با سرقت هويت و عكس شهروندان از فيسبوك و ساخت ايميل جعلي با هويت و تصوير آنان از طريق تالارهاي گفت‌وگو و چت با كاربران اينترنتي ارتباط برقرار كرده بود، خاطرنشان كرد: اين جوان ۲۲ ساله با معرفي خود به عنوان فردي معلوم‌الحال با جلب توجه كاربران، براي استمرار دوستي‌هاي نامتعارف مجازي، تقاضاي خريد شارژ و ارسال آن به آي دي مي‌كرده و ضمن دريافت شارژ و اعلام يك شماره تلفن صوري كاربران را فريب داده و بدين ترتيب مبلغي بالغ بر چهارميليون ريال شارژ از تعداد ۲۰۰ كاربراينترنتي، به صورت نامشروع تحصيل كرده بود.

رييس پليس فتاي استان گيلان با اشاره به اينكه اعتماد كاذب به وب‌سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي خارجي به‌ويژه فيسبوك، حريم خصوصي و خانوادگي برخي از كاربران ناآگاه را به مخاطره مي‌اندازد، اظهاركرد: كاربران اينترنت توصيه‌ها و نكات ايمني را پيرامون حريم خصوصي و شخصي و تنظيمات محرمانه اطلاعات طبقه‌بندي شده رعايت كرده و توجه داشته باشند كه دوستي‌هاي نامناسب اينترنتي يكي از آسيب‌ها و تهديدهاي شايع پيرامون حريم شخصي و كيان خانوادگي است و احتمالا ارتباطي از پيش برنامه‌ريزي شده براي بهره‌برداري‌هاي خاص باشد.

وي از كاربران اينترنت خواست: اگر وارد محيط چت شدند نسبت به عواقب و سوءاستفاد‌ه‌هاي احتمالي دوستي‌هاي اينترنتي هوشيار بوده و به دوستي‌هاي اينترنتي كه سرانجام تلخي دارد، اطمينان نكنند.
کد مطلب : 1015
https://aftana.ir/vdci.zazct1auwbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی