پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 9 May 2024
جالب است ۰
پنج درصد معاملات خرده فروشی دنیا در سال ۲۰۱۰ میلادی به صورت اینترنتی انجام شد.
 پنج درصد معاملات خرده فروشی دنیا در سال ۲۰۱۰ میلادی به صورت اینترنتی انجام شد.

به گزارش افتانا،جواد كیوانی مدیر كل پست مستقیم و سرویس های نوین پستی شركت پست ایران روز جمعه با اعلام این مطلب، افزود: به این ترتیب حجم تجارت الكترونیكی در بازار خرده فروشی در سال ۲۰۱۰ به ۵۷۳ میلیارد دلار رسید.

وی تاكید كرد: تجارت الكترونیك پدیده ای رو به رشد در جهان است و از الزامات حال و آینده به شمار می رود.

وی با اشاره به اینكه پیش بینی می شود، این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۶۸۱ میلیارد دلار رسیده باشد، گفت: همچنین پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۸۲۱ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۳ به ۹۶۳ میلیادر دلار برسد.

كیوانی افزود: از مزایای تجارت الكترونیك و خرید و فروش اینترنتی اشتغال و رونق اقتصادی است و در حوزه زیست محیطی نیز چون تردد را كم می كند، سلامت مردم و كاهش آلودگی محیط زیست را در پی دارد.

وی گفت: تجارت الكترونیك كاهش هزینه های خانوار را بدنبال دارد و قدرت انتخاب مشتری را افزایش می دهد و خریدار در یك زمان كوتاه می تواند بعد از مقایسه محصولات، انتخاب خود را انجام دهد.

وی افزود: خرید الكترونیكی، محدودیت زمانی و مكانی ندارد، چرا كه فروشگاه های الكترونیكی هیچوقت بسته نمی شوند و امكان خرید بهتر و رضایت بیشتر را برای مشتریان فراهم می كنند.

كیوانی با اشاره به روند رو به رشد این تجارت در آسیا گفت: بازار آسیا مستعد تجارت الكترونیك است، به گونه ای كه در سال ۲۰۱۱ میلادی، كشورهای اروپایی ۱۲ تا ۲۷ درصد از آسیا خرید اینترنتی داشته اند.

وی با اشاره به این كه، رشد تجارت الكترونیك در كشورهای مختلف فرق می كند، افزود: آمار خرده فروشی در این زمینه در كشورهای صنعتی و مطرح به هشت درصد رسیده است.

مدیر كل خدمات نوین پستی با اشاره به رشد سریع تجارت الكترونیك در آسیا گفت: ژاپن، كره جنوبی، چین، استرالیا و تایلند در این زمینه حرف اول را در آسیا و اقیانوسیه می زنند و سهم آسیا و اقیانوسیه را در تجارت الكترونیك در جهان به ۱۸ درصد رسانده اند.

وی با اشاره به این كه در كشورهای آسیا و اقیانوسیه بعد از چین، هند، ژاپن، اندونزی و كره جنوبی، ایران رتبه ششم را از نظر تعداد كاربران اینترنت دارد، افزود: اگر بسترهای تجارت الكترونیك در كشور شكل بگیرد، شاهد توسعه تجارت الكترونیك در كشور خواهیم بود.

كیوانی گفت: خرید اینترنتی یك فرایند قابل یادگیری است و توسعه آن در شرایط كنونی جهان یك الزام و ضرورت محسوب می شود.

وی در مورد آمار خرید و فروش اینترنتی در ایران گفت: آمار دقیقی در این مورد وجود ندارد، اما حجم تجارت الكترونیكی(خرید و فروش اینترنتی) كه از طریق شركت پست و تقریبا از سال ۱۳۸۶ شروع شده است، به ۶۷ میلیارد تومان می رسد.
کد مطلب : 1051
https://aftana.ir/vdci.wazct1auzbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی