يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
Gemini Advanced پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی گوگل است که قابلیت‌های بسیار بیشتری از مدل استاندارد دارد.
منبع : Google
Gemini Advanced پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی گوگل است که قابلیت‌های بسیار بیشتری از مدل استاندارد دارد.
 
به گزارش افتانا، گوگل نسخه پیشرفته چت‌بات جمنای (بارد سابق) موسوم‌به Bard Advanced را در اواسط آذر معرفی کرد که تجربه هوش مصنوعی قدرتمندتری را در مقایسه با نسخه ابتدایی ارائه می‌داد. پس از اعلام تغییر نام بارد به جمنای، گوگل به‌طور رسمی Gemini Advanced را نیز رونمایی کرده است.
 
Gemini Advanced بر اساس مدل زبانی بزرگ جمنای اولترا توسعه یافته است که قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت‌به مدل‌ جمنای پرو دارد. گوگل ادعا می‌کند که Gemini Ultra بزرگترین مدل هوش مصنوعی این شرکت است که برای انجام کارهای پیچیده‌ای مانند کدنویسی، درک و خلاصه‌نویسی مقالات و تولید عکس طراحی شده است.
 
سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، در بیانیه‌ای مطبوعاتی نوشت: «جمنای اولترا از این به‌بعد به اسم Gemini Advanced شناخته می‌شود و قابلیت‌های بسیار بیشتری در استدلال، دنبال‌کردن دستورات، کدنویسی و کارهای خلاقانه دارد. به‌عنوان مثال، می‌تواند معلمی باشد که با سبک یادگیری شما تنظیم شده است یا می‌تواند همکار خلاقی باشد که به شما کمک می‌کند استراتژی محتوا یا طرح کسب‌وکار را برنامه‌ریزی کنید.»
 
برای استفاده از امکانات هوش مصنوعی پیشرفته‌ی جمنای، باید اشتراک ۲۰ دلاری ماهانه‌ی AI Premium گوگل وان را تهیه کنید. این طرح، دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی ابری را ارائه می‌دهد که با اشتراک ۹٫۹۹ دلاری گوگل وان هماهنگ است، اما دسترسی به Gemini Advanced و قابلیت‌های هوش مصنوعی Duet AI در نرم‌افزارهای مختلف گوگل مانند Docs و Gmail را نیز فراهم می‌کند.
 
در واقع هزینه اشتراک برای استفاده از Gemini Advanced هر ماه ۱۰ دلار است، هرچند که نمی‌توان اشتراک آن را به‌تنهایی خریداری کرد.
 
هوش مصنوعی Gemini Advanced و طرح AI Premium گوگل وان هم‌اکنون در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس است و گوگل دو ماه استفاده‌ی رایگان نیز برای بررسی توانایی جمنای پیشرفته ارائه می‌دهد.
 
علاوه‌بر این، گوگل اعلام کرده است که مدل جمنای پیشرفته‌ای را برای گوشی‌های اندرویدی توسعه می‌دهد که جایگزین اپلیکیشن دستیار هوشمند خواهد شد. گوشی پیکسل ۸ پرو در حال حاضر از مدل جمنای نانو برای ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند.
کد مطلب : 21948
https://aftana.ir/vdcdjn0x.yt0fo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی