شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
هوش مصنوعی نتایج جست‌وجو‌ی گوگل را خراب می‌کند. ظاهراً گوگل کارمندانی که وظیفه‌ی بهبود جست‌وجو را برعهده دارند، اخراج کرده است.
منبع : زومیت
هوش مصنوعی نتایج جست‌وجو‌ی گوگل را خراب می‌کند. ظاهراً گوگل کارمندانی که وظیفه‌ی بهبود جست‌وجو را برعهده دارند، اخراج کرده است.
 
به گزارش افتانا، در میان موج عظیم اخراج‌های صنعت فناوری به‌دلیل همه‌گیری هوش مصنوعی، گوگل هزاران پیمان‌کار را اخراج کرده است. این افراد وظیفه داشتند نتایج موتور جست‌وجو را بهینه کنند.
 
خبرگزاری Vice مدتی پیش گفت تحقیقات نشان می‌دهند که کیفیت نتایج موتور جست‌وجوی گوگل در سال‌های اخیر واقعاً بدتر شده است. یک هفته بعد از انتشار آن مقاله، خبر پایان قرارداد گوگل با Appen منتشر شد.
 
Appen، شرکت فعال در حوزه‌ی آموزش داده‌ها، هزاران کارگر را با حقوق کم در کشورهای در‌حال‌توسعه استخدام می‌کند. یکی از وظایف آن‌ها حفظ الگوریتم موتور جست‌وجوی گوگل یا گوگل‌ سرچ است.
 
کوری داکترو، روزنامه‌نگار، در اواخر سال ۲۰۲۲ اصطلاح Enshittification را برای اشاره به بدتر‌شدن انواع ابزارهای آنلاین به‌کار برد. به‌گفته‌ی داکترو، این بد‌شدن ازقصد است؛ زیرا غول‌های فناوری به‌دنبال استخراج بیشتر پول از کاربران خود هستند. گوگل‌ سرچ به‌عنوان نمونه‌ی بارز Enshittification در مقاله‌ی داکترو معرفی شده بود.
 
پاییز امسال در گزارشی تکان‌دهنده اعلام شد که درآمد کارکنان Appen برای هر وظیفه ۲ سنت است و روزهایی که کار کم است، تنها روزی یک یا دو دلار درآمد دارند. مرد جوان پاکستانی که از کارکنان قبلی این شرکت است، می‌گوید کار در این شرکت معادل «بردگی دیجیتال» بود.
 
اتحادیه کارگران شرکت آلفابت در بیانیه‌ای اعلام کرد فسخ قرارداد حداقل دو‌هزار نفر کارگر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و این قراردادها تقریباً یک‌سوم درآمدهای Appen را تشکیل می‌دهند.
 
اتحادیه اشاره کرد که گوگل قصد دارد میلیاردها دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند. این شرکت بدون هیچ‌گونه «شفافیت یا پاسخ‌گویی» درباره‌ی چگونگی و چرایی تصمیم‌گیری خود، به قرار‌داد Appen خاتمه داده است.
 
تونی آلن، دبیر هیئت اجرایی اتحادیه‌ی کارگران، در بیانیه گفت: «این خبر باید زنگ‌خطری برای کارگران صنعت فناوری و هر‌کسی باشد که نگران تأثیرات هوش مصنوعی بر کارگران است. زمان آن رسیده که دنیا صدای ما را بشنود، قبل از اینکه این وضعیت در همه‌جا تکرار شود.»
کد مطلب : 21905
https://aftana.ir/vdcgny9x.ak9qz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی