شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
به‌زودی می‌توانید به لطف ابزار Emu AI و با استفاده از توضیحات متنی، عکس و ویدئو تولید و ویرایش کنید.
منبع : Meta
به‌زودی می‌توانید به لطف ابزار Emu AI و با استفاده از توضیحات متنی، عکس و ویدئو تولید و ویرایش کنید.
 
به گزارش افتانا، فیس‌بوک و اینستاگرام در حال ایجاد ابزارهای خلاقانه جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های خود را ویرایش کنند و با استفاده از توضیحات متنی، ویدئوهای باکیفیت بسازند.
 
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با انتشار پستی در فیسبوک دو قابلیت جدید را معرفی کرد که براساس Emu، مدل هوش مصنوعی این شرکت، برای تولید تصویر و ویدئو ساخته شده‌اند و در فیسبوک و اینستاگرام ادغام می‌شوند.
 
قابلیت اول که Emu Edit نام دارد، به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر را با دادن ورودی‌‌های متنی به‌طور دقیق ویرایش کنند. به‌نظر می‌رسد کارکرد Emu Edit به ابزارهایی که ادوبی، گوگل و Canva هم‌اکنون ارائه می‌دهند شبیه باشد و امکانی را برای کاربران فراهم کند تا بدون هیچ تجربه‌ی حرفه‌ای در ویرایش تصویر، اشیا و افراد در عکس‌ها را حذف یا جایگزین کنند.
 
چیزی که شاید کمی عجیب به‌نظر برسد این است که کاربران نمی‌توانند به صورت دستی بخشی از تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنند. عکس رسمی منتشر شده از متا نشان می‌دهد که می‌توانید عبارتی مانند «سگ را به پاندا تبدیل کن» را تایپ کنید و Emu Edit قادر به شناسایی سگ درون تصویر خواهد بود.
 
متا همچنین می‌گوید که Emu Edit تنها تغییراتی را ایجاد می‌کند که شما در درخواست ویرایش‌تان به آن اشاره کرده‌اید؛ برای مثال، درخواست برای اضافه کردن متن به یک کلاه بیسبال چیزی را در مورد طراحی کلاه تغییر نخواهد داد.
 
Emu Video دومین ابزاری است که متا روی آن کار می‌کند. باتوجه به پست وبلاگی متا این ابزار می‌تواند از نوشته‌های متنی، تصاویر مرجع یا ترکیبی از این دو ورودی، ویدئو تولید کند. نتایج به ‌دست آمده چندان واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسند، اما به‌طور کلی کیفیت این انیمیشن‌ها نسبت‌به انیمیشن‌هایی که سال گذشته ابزار Make-A-Video این شرکت تولید می‌کرد، یک پله بالاتر است.
 
هنوز صحبتی درمورد این‌که کاربران چه زمانی می‌توانند از این قابلیت‌های ویرایشی جدید در فیسبوک یا اینستاگرام استفاده کنند، نشده است.
 
معرفی یک ابزار ویرایش تصویر بومی مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی مثل Meta خالی از لطف نیست. ابزارهای مشابه زیادی مانند ویرایشگر گوگل فوتوز و همینطور افکت‌های ادوبی برای فوتوشاپ وجود دارد، اما واضح است که برای کاربران اینستاگرام و فیسبوک راحت‌تر است که از ابزار‌های داخلی خود این برنامه‌ها استفاده کنند.
کد مطلب : 21644
https://aftana.ir/vdcgt39x.ak9qt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی