دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 13 May 2024
جالب است ۰
مهم‌ترین اتفاقات روز اول جیتکس ۲۰۲۳:

دبی، شهری که مشتاق آینده است

رویداد جیتکس در دبی نشان می‌دهد که چگونه فناوری هوشمند، چشم‌انداز امارت و آینده آن را شکل می‌دهد.
رویداد جیتکس در دبی نشان می‌دهد که چگونه فناوری هوشمند، چشم‌انداز امارت و آینده آن را شکل می‌دهد.
 
به گزارش افتانا به نقل از خلیج تایمز، نمایشگاه جیتکس گلوبال ۲۰۲۳ روز دوشنبه ۱۶ اکتبر با موضوع کلی خود، «سال تصور هوش مصنوعی در همه چیز» افتتاح شد و دبی با انتخاب این شعار قصد دارد نشان دهد که فناوری هوشمند، چگونه چشم‌انداز دبی و آینده آن را شکل می‌دهد.
 
آخرین نوآوری‌ها و روندها در هوش مصنوعی، خدمات ابری، وب ۳.۰، امنیت سایبری، فناوری آب و هوا، شهرنشینی و موارد دیگر، همه در بزرگترین نمایشگاه فناوری و استارتاپ جهان هستند. در اینجا برخی از نکات برجسته در روز اول این نمایشگاه آمده است:
 

گشت‌های مجهز به هوش مصنوعی

سازمان راهداری و حمل و نقل امارات (RTA) سال آینده خودروهای گشتی مجهز به هوش مصنوعی را برای نظارت بر پایبندی به ایمنی جاده بیش از 45000 سوارکار عرضه خواهد کرد. با دوربین‌های با وضوح بالا، گشت‌های هوشمند به افزایش پنج برابری بازرسی روزانه و کاهش زمان بازرسی از هفت به یک دقیقه کمک می‌کند.
 

ماشین‌های پلیس خودران

هوش مصنوعی همچنین هسته اصلی خودروهای گشتی خودران بود که توسط پلیس دبی رونمایی شد. ماشین‌های گشت پلیس که به پرتابگر پهپاد، رادار و دوربین‌های نظارتی مجهز شده‌اند، می‌توانند بین ماشین‌ها، انسان‌ها و سایر اشیا تمایز قائل شوند. انتظار می‌رود این خودروها سال آینده عرضه شوند.
 

تحویل سفارش‌ها با پهپاد

طبق گفته شهرداری دبی، تحویل سفارش‌ها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در اوایل سال آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد. این مسئله قبلاً نقشه پیشرفت دیجیتالی دبی سیلیکون واحه را تکمیل کرده است و مسیرها و مکان‌های فرود هواپیماهای بدون سرنشین را در سراسر امارت ترسیم می‌کند.
 

تمدید فوری پاسپورت

اتباع و افراد مقیم امارات متحده عربی به‌زودی می‌توانند پاسپورت خود را تمدید کنند یا کارت شناسایی امارات را به صورت شبانه‌روزی پردازش کنند. برای ارسال مشخصات بیومتریک نیازی به گرفتن قرار ملاقات نخواهد بود زیرا خدمات در آینده 24 ساعته در دسترس خواهند بود.
 

فروشگاه مخابراتی خودمختار

اتصالات اولین فروشگاه مخابراتی خودمختار جهان را راه اندازی کرده است که با هوش مصنوعی در الکفاف در دبی طراحی شده است. مشتریان می‌توانند دستگاه‌ها و لوازم جانبی تلفن همراه را خریداری کنند یا طرح‌های پیش‌پرداخت و پس‌پرداخت را بدون دخالت انسان دریافت کنند زیرا ربات‌ها به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهند.
 

گشت دریایی لوکس

پلیس دبی همچنین یک گشت دریایی لوکس را معرفی کرد که برای واکنش سریع به هر حادثه در دریا طراحی شده است. این گشت می‌تواند برای عملیات نجات سریع اقدام کند زیرا نه‌تنها دارای حداکثر سرعت 45 گره در ساعت است بلکه به ارتباطات هوشمند متصل به مرکز فرماندهی نیز مجهز است.
 
منبع: Khaleej Times
کد مطلب : 21517
https://aftana.ir/vdcfetd0.w6dyyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی