يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰

جریمه روزانه ۱۰۰ هزار دلاری متا

به دلیل نقض حریم خصوصی
رگولاتوری نروژ متا را تهدید کرده است که اگر این شرکت به نقض حریم خصوصی کاربران ادامه دهد، روزانه ۱۰۰ هزار دلار جریمه خواهد شد.
رگولاتوری نروژ متا را تهدید کرده است که اگر این شرکت به نقض حریم خصوصی کاربران ادامه دهد، روزانه ۱۰۰ هزار دلار جریمه خواهد شد.
 
به گزارش افتانا به نقل از رویترز، مقامات حفاظت از داده‌های نروژ اعلام کردند که متا، مالک پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام (META.O) به دلیل نقض حریم خصوصی، روزانه یک میلیون کرون نروژ (۱۰۰ هزار دلار) جریمه می‌شود مگر اینکه اقدامات اصلاحی انجام دهد؛ اقدامی که می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری در اروپا داشته باشد.
 
رگولاتور Datatilsynet گفت متا از ۴ آگوست تا ۳ نوامبر هر روز جریمه را دریافت خواهد کرد مگر اینکه اقدامی انجام دهد.
 
متا نمی‌تواند داده‌های کاربران مانند مکان‌های فیزیکی کاربران را در نروژ جمع‌آوری کند و از آن برای هدف قرار دادن تبلیغات در آن‌ها (یک مدل تجاری رایج در Big Tech) استفاده کند که به آن تبلیغات رفتاری گفته می‌شود.
 
توبیاس جودین، رئیس بخش بین‌المللی Datatilsynet به رویترز گفت: آنقدر واضح است که این کار غیرقانونی است که ما باید اکنون و فوراً مداخله کنیم. ما نمی‌توانیم بیش از این دست روی دست بگذاریم.
 
متا گفت که تصمیم Datatilsynet را بررسی خواهد کرد و هیچ تاثیر فوری بر خدمات آن نخواهد داشت.
 
Datatilsynet حرکت خود را به هیئت حفاظت از داده‌های اروپا ارجاع داده است که در صورت موافقت این هیئت، می‌تواند جریمه را دائمی کند و دامنه تصمیم‌گیری در اروپا را گسترش دهد.
 
جودین گفت: این اقدام، فشار بیشتری بر متا وارد می‌کند.
 
تصمیم Datatilsynet چند روز پس از آن صادر شد که دادگاه عالی اتحادیه اروپا حکم داد متا نمی‌تواند اطلاعات کاربران را برای تبلیغات رفتاری جمع‌آوری کند.
 
در دسامبر، رگولاتوری ایرلند (DPC)، جایی که متا مقر اروپایی خود را دارد، گفت که این شرکت باید این عمل را متوقف کند.
 
متا گفت: ما همچنان به تعامل سازنده با DPC ایرلندی، تنظیم کننده اصلی ما در اتحادیه اروپا، در مورد تبعیت از تصمیم آن ادامه می‌دهیم.
 
بحث در مورد مبانی قانونی مدتی است که ادامه دارد و کسب‌وکارها همچنان با عدم اطمینان نظارتی در این زمینه مواجه هستند.
 
نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست، اما بخشی از بازار واحد اروپا است.
 
منبع: Reuters
کد مطلب : 21142
https://aftana.ir/vdcj8ve8.uqevxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی