شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
پس از راه‌اندازی شبکه اجتماعی «Threads»، شبکه اجتماعی شبیه به توییتر توسط متا، ایلان ماسک اعلام کرد که از این شرکت شکایت خواهد کرد.
پس از راه‌اندازی شبکه اجتماعی «Threads»، شبکه اجتماعی شبیه به توییتر توسط متا، ایلان ماسک اعلام کرد که از این شرکت شکایت خواهد کرد.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، توییتر تنها چند ساعت پس از راه‌اندازی رسمی شبکه اجتماعی «Threads»، شبکه اجتماعی شبیه توییتر توسط متا، شرکت رقیبب را به دلیل تقلب از توییتر به شکایت تهدید کرد.
 
با به دست آوردن بیش از ۳۰ میلیون مشترک در کمتر از ۲۴ ساعت، بر کسی پوشیده نیست که به اصطلاح قاتل توییتر قصد دارد جایگزین پلتفرم محبوب میکروبلاگینگ شود. با این حال، غول رسانه‌های اجتماعی یعنی متا اکنون متهم به استخدام کارمندان سابق توییتر برای ایجاد یک نرم‌افزار «کپی» است.
 
ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، با تأیید این شکایت در توییتر نوشت: «رقابت خوب است، تقلب نه.»
 
الکس اسپیرو، وکیل توییتر در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل متا نوشت: «بر اساس گزارش‌های اخیر در مورد برنامه Threads که اخیراً راه‌اندازی کرده‌اید، توییتر نگرانی‌های جدی دارد که متا در سوءاستفاده سیستماتیک، عمدی و غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر و مالکیت معنوی دیگر شرکت کرده است.»
 
اسپیرو ادعا کرد که کارمندان سابق توییتر ظاهراً از اطلاعات محرمانه کارفرمای سابق خود - که به درستی حفظ کرده بود - برای توسعه Threads تنها در چند ماه استفاده کرده‌اند. متا از آن آگاه بود و آگاهانه این وظیفه را برای تسریع روند توسعه به آن‌ها محول کرد.
 
این شرکت همچنین متا را متهم می‌کند که به‌طور غیرقانونی داده‌های دنبال‌کنندگان و دنبال‌کنندگان توییتر خود را برای آموزش مدل Threads AI حذف کرده است. ماسک اخیراً تعداد توییت‌هایی را که کاربران می‌توانند در یک روز ببینند محدود کرده است، در واقع، ادعا می‌کند که این کار را برای متوقف کردن شرکت‌هایی که چنین رویه‌ای را اجرا می‌کنند، انجام می‌دهد.
 
در این نامه آمده است: «توئیتر قصد دارد حقوق مالکیت معنوی خود را به شدت اعمال کند و از متا می‌خواهد اقدامات فوری برای توقف استفاده از هرگونه اسرار تجاری توییتر یا سایر اطلاعات بسیار محرمانه انجام دهد.»
 
پاسخ متا طولی نکشید. اندی استون، مدیر ارتباطات متا در Threads نوشت: «هیچکس در تیم مهندسی Threads کارمند سابق توییتر نیست - این مسئله حقیقت ندارد.»
 
با این حال، این اولین باری نیست که زاکربرگ متهم می‌شود که ایده‌های دیگران را گرفته و آن‌ها را در پلتفرم‌های متا بسته‌بندی می‌کند. برای مثال استوری اینستاگرام را به عنوان یک ویژگی الهام گرفته از اسنپ‌چت در نظر بگیرید یا مهم‌تر از همه، حلقه‌های اینستاگرام که می‌توان آن را پاسخ متا به فرمت ویدیوی کوتاه بسیار محبوب معرفی شده توسط رسانه اجتماعی چینی تیک‌تاک توصیف کرد.
 
اینکه آیا متا قوانین کپی‌رایت ایالات متحده را با برنامه Threads نقض کرده است یا خیر، احتمالاً به زودی در دادگاه تصمیم‌گیری خواهد شد. آنچه مسلم است این است که دعوای زاکربرگ و ماسک در قفس رسما آغاز شده است. باید دید چه کسی ضربه نهایی را وارد خواهد کرد.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 21084
https://aftana.ir/vdcee78w.jh8zvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی