جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 10 May 2024
جالب است ۰

واتس‌اپ از میکروفون استفاده نمی‌کند

مشکل اصلی باگ اندروید بود
پس از اینکه فردی در توییتر از دسترسی واتس‌اپ به میکروفون گوشی خبر داد و ایلان ماسک این برنامه را غیرقابل اعتماد نامید، حالا مشخص شده که مشکل اصلی باگ اندروید بوده است.
پس از اینکه فردی در توییتر از دسترسی واتس‌اپ به میکروفون گوشی خبر داد و ایلان ماسک این برنامه را غیرقابل اعتماد نامید، حالا مشخص شده که مشکل اصلی باگ اندروید بوده است.
 
به گزارش افتانا به نقل از 9to5Google، ماه گذشته گزارش‌هایی درباره این منتشر شد که به نظر می‌رسید واتس‌اپ برای اندروید همیشه از میکروفون استفاده می‌کند، اما گوگل این مشکل، یک باگ در سیستم عامل اندروید بود و آن را با ارائه یک راه‌حل ساده برطرف کرد.
 
گوگل در توییتی از حساب توسعه‌دهندگان اندروید به یک باگ اندروید اشاره کرد که بر تعداد محدودی از کاربران واتس‌اپ تأثیر گذاشته است؛ به‌طوری که این باگ نشانگرهای حریم خصوصی و نوتیفیکیشن‌های اشتباهی را در داشبورد حریم خصوصی اندروید ایجاد کرده است.
 
به طور خاص، به نظر می‌رسید که واتس اپ دائماً به میکروفون دستگاه اندرویدی دسترسی دارد، که اگر دقیق باشد، پیامدهای بزرگی در حفظ حریم خصوصی خواهد داشت.
 
هنگام بروز این مشکل نیز واتس‌اپ معتقد بود که اشکال اصلی باگی در سیستم عامل اندروید است که اطلاعات اشتباهی را در داشبورد حریم خصوصی به کاربران نمایش می‌دهد و در توییتی از گوگل درخواست کرده بود که این باگ را بررسی و اصلاح کند. این توییت همچنین به این نکته اشاره می‌کرد که حریم خصوصی برای متا از حساسیت بالایی برخوردار است.
 
گوگل در نهایت این باگ را تأیید و اعلام کرد که این مشکل در حال به‌روزرسانی است. در توییت گوگل آمده است: «ما از واتس‌اپ برای همکاری‌شان تشکر می‌کنیم و از هر گونه سردرگمی که ممکن است این باگ برای کاربران ایجاد کرده باشد، عذرخواهی می‌کنیم.»
 
منبع: 9to5Google
کد مطلب : 21015
https://aftana.ir/vdciwuar.t1azz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی