جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
واتس‌اپ در حال کار روی قابلیتی است که به کاربران این پیام‌رسان اجازه دهد برای خودشان نام کاربری انتخاب کنند.
واتس‌اپ در حال کار روی قابلیتی است که به کاربران این پیام‌رسان اجازه دهد برای خودشان نام کاربری انتخاب کنند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌کرانچ، واتس‌اپ مدت زیادی است که به شماره‌تلفن‌ها به‌عنوان هویت کاربران خود متکی است. کاربران این پیام‌رسان برای ایجاد حساب کاربری به یک شماره تلفن نیاز دارند. هر کسی در یک چت خصوصی یا گروهی می‌تواند شماره تلفن یک کاربر دیگر را ببیند، اما این مسئله در حال تغییر است زیرا واتس‌اپ در حال کار کردن روی قابلیت انتخاب نام کاربری برای کاربران است.
 
بر اساس گزارش منتشر شده از WABetaInfo، جدیدترین نسخه بتای اپلیکیشن واتس‌اپ نشان می‌دهد که این شرکت انتخاب نام کاربری را روی این پیام‌رسان ارائه خواهد کرد. این گزارش اشاره کرده است که بخش نام کاربری در صفحه پروفایل کاربر در بخش تنظیمات قابل مشاهده خواهد بود. کدهای مربوط به نام کاربری که در آخرین نسخه اپلیکیشن اندروید کشف شده است، این مسئله را اثبات می‌کند.
 
هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن متعلق به متا چه روندی را برای انتخاب نام کاربری برای کاربرانش در نظر خواهد گرفت زیرا در حال حاضر 2 میلیارد نفر از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند. واتس‌اپ هم در این مورد نظری نداده و هیچ جزئیات جدیدی را منتشر نکرده است.
 
قابلیت انتخاب نام کاربری در نسخه آزمایشی واتس‌اپ
 
رقیب اصلی واتس‌اپ یعنی پیام‌رسان تلگرام این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده است که اطلاعات تماس خود را در این پیام‌رسان مخفی کنند و فقط نام کاربری را برای برقراری ارتباط در پروفایلشان بگذارند. تلگرام همچنین سال گذشته فروش نام‌های کاربری پریمیوم خود را بر اساس بلاک‌چین TON آغاز کرد. جالب است که ببینیم واتس‌اپ چگونه با مالکیت نام‌های کاربری نسخه پریمیوم برخورد می‌کند و چگونه برنامه‌ریزی می‌کند تا از آن‌ها محافظت کند.
 
در حال حاضر، شماره کاربران در گروه‌های واتس‌اپ قابل مشاهده است، اما وقتی این ویژگی رونمایی شود، به احتمال زیاد کاربران قادر خواهند بود شماره تلفن خود را برای کاربرانی که در دفترچه تلفنشان نیستند، مخفی کنند.
 
در اوایل این ماه، واتس‌اپ یک ویژگی جدید حفظ حریم خصوصی را ارائه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد مکالمه‌های فردی را مخفی و قفل کنند. قفل این مکالمات فقط با احراز هویت بیومتریک یا رمز عبور دستگاه قابل باز شدن است.
 
منبع: TechCrunch
 
کد مطلب : 20875
https://aftana.ir/vdcbswb5.rhbgzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی