دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
ایلان ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که مدعی شده بود واتس‌اپ از گوشی وی برای جاسوسی استفاده کرده است، این پیام‌رسان را ناامن خواند.
ایلان ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که مدعی شده بود واتس‌اپ از گوشی وی برای جاسوسی استفاده کرده است، این پیام‌رسان را ناامن خواند.
 
به گزارش افتانا به نقل از میرور، ایلان ماسک در توییتی عجیب ادعا کرده است که «WhatsApp قابل اعتماد نیست.»
 
رئیس توییتر در پاسخ به یکی از کاربرانی که ادعا می‌کرد واتس‌اپ از میکروفون گوشی او زمانی که صفحه نمایش آن خاموش بوده، استفاده کرده است، پاسخ داد.
 
این کاربر نوشت: «واتس‌اپ از میکروفون در پس زمینه استفاده می‌کند، در حالی که من خواب بودم و از ساعت 6 صبح از خواب بیدار شدم (و این فقط بخشی از جدول زمانی است!) چه خبر است؟»
 
ایلان ماسک هم در پاسخ به این توییت نوشت: «واتس اپ قابل اعتماد نیست.»
 
توییت ایلان ماسک علیه واتس‌اپ
 
البته این پایام کار نبود و ماسک بعد از این توییت هم برای کاربری دیگر از توییتر نوشت: «باورنکردنی است که چگونه بسیاری از مردم متوجه نمی‌شوند واتس اپ متعلق به متا / فیس‌بوک است.»
 
این میلیاردر مدعی شد تغییرات اخیر در این شرکت پیام‌رسان، کرکنان را به شدت آزار داده است.
 
ماسک سپس به طور عجیبی به دنبال‌کنندگانش در توییتر توصیه کرد: «به هیچ چیز اعتماد نکنید، هیچ‌چیز.»
 
این مرد 51 ساله قبلاً از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته بود که پیام‌رسان فیس‌بوک، پیام‌رسان رقیب را به دلیل ترس از حفظ حریم خصوصی حذف کنند.
 
رئیس اسپیس ایکس و تسلا از مردم خواست تا در ماه ژانویه در برنامه پیام‌رسانی متمرکز بر حریم خصوصی سیگنال ثبت نام کنند، پس از آن که فیس‌بوک کاربران را مجبور کرد تا 8 فوریه با شرایط و ضوابط بحث‌برانگیز موافقت کنند.
 
در این شرایط داده‌های خصوصی از جمله آدرس IP و شماره تلفن کاربر توسط واتس‌اپ جمع‌آوری شده و با فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شده است.
 
حریم خصوصی WhatsApp ادعا می‌کند که چت با دوستان یا اعضای خانواده تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.
 
با این حال، پس از توییت ایلان ماسک، افزایش تعداد کاربرانی که از Signal، یک اپلیکیشن پیام‌رسان رمزگذاری شده استفاده می‌کنند، گزارش شده است.
 
این شرکت در ژانویه توییت کرد: «کدهای تأیید در حال حاضر در چندین ارائه‌دهنده به تاخیر افتاده است، زیرا افراد جدید زیادی در حال تلاش برای پیوستن به سیگنال هستند. (ما به سختی می‌توانیم هیجان خود را نشان دهیم.) ما در حال کار با شرکت‌های مخابراتی هستیم تا این مشکل را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنیم.»
 
این اولین بار نیست که ماسک از فیس‌بوک پس از اینکه سال گذشته این شرکت را «لنگ» نامید، انتقاد می‌کند.
 
او قبلاً هشتگ #DeleteFacebook را در طول کمپین محبوب توییتر منتشر کرده بود که نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را برجسته می‌کرد.
 
شرکت‌های او، اسپیس ایکس و تسلا، پس از درخواست میلیاردر در سال 2018، صفحات رسمی فیس‌بوک را حذف کردند.
 
او پس از اینکه توسط کاربران توییتر به دلیل حضور در این پلتفرم مورد انتقاد قرار گرفت، ادعا کرد که «نمی‌دانست» شرکت‌هایش در آن زمان صفحات فیس‌بوک دارند.
 
منبع: Mirror
کد مطلب : 20779
https://aftana.ir/vdceof8w.jh87fi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی