شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
کاظم آیت‌اللهی، رئیس‌ هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان

الکامپ فرصتی برای نمایش توان صنعت آی‌تی کشور است

با توجه به اینکه نمایشگاه الکامپ روایتگر نقش و جایگاه فاوا در وجوه مختلف است در شناخت عینی بازدیدکنندگان بسیار موثر خواهد بود و لذا امیدواریم بانی بازنگری موثری در حکمرانی فناوری اطلاعات کشور باشد.
با توجه به اینکه نمایشگاه الکامپ روایتگر نقش و جایگاه فاوا در وجوه مختلف است در شناخت عینی بازدیدکنندگان بسیار موثر خواهد بود و لذا امیدواریم بانی بازنگری موثری در حکمرانی فناوری اطلاعات کشور باشد.
 
به گزارش افتانا، به گفته کاظم آیت‌اللهی، رئیس‌ هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان، الکامپ، یک نمایشگاه ملی برای عرضه توان فناوری اطلاعات کشور است که متاسفانه در چندسال اخیر به خاطر کرونا و مسائل جانبی آن فرصت برگزاری آن فراهم نشده است. امیدواریم که الکامپ امسال، نمود عینی توان فناوری اطلاعات کشور را به منصه ظهور بگذارد و همه مسئولان و بازدیدکنندگان بتوانند شناخت موثری از این توان پیدا کرده و نمایشگاه بتواند مسیر بهره‌گیری از مزایای فناوری اطلاعات و ارتباطات را تبیین کند. همچنین امید است الکامپ امسال بتواند از این فضای دارای اختلال و محدودیت حاکم بر بستر دیجتال کشور گره‌گشایی کند.
 
با توجه به اینکه نمایشگاه الکامپ روایتگر نقش و جایگاه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) در وجوه مختلف است در شناخت عینی بازدیدکنندگان بسیار موثر خواهد بود و لذا امیدواریم بانی بازنگری موثری در حکمرانی فناوری اطلاعات کشور باشد. بازدید عموم مسئولان و ذی‌نفعان این حوزه از نمایشگاه کمک می‌کند تا همه دریابند که ضرورت اجتناب‌ناپذیر توسعه و تعالی کشور در بهره‌گیری درست از فناوری اطلاعات است و توسعه اقتصاد دیجیتال و حرکت در مسیر تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم لازمه رشد و ارتقای سطح زندگی مردم بوده و تنها مسیر تعالی و توسعه است. امید است نگاه موجود مبتنی بر ایجاد محدودیت  برای فضای مجازی به نگاه راهگشایی و بسترسازی برای تولید و انتشار محتوا تغییر یابد. همه اهداف و برنامه‌ها باید در خدمت دستیابی متکثر به محتوای فاخر و غنی مبتنی بر اعتقاد و فرهنگ ایران و ایرانی بنیانگذاری شود. امیدوارم ظرفیت‌های نمایشگاه الکامپ بتواند در این مسیر کمک‌کننده باشد.
 
مبحث دیگری که وجود دارد این است که آنچه به‌عنوان چهارچوب استاندارد فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات کشور شاهد هستیم هنوز به پختگی کافی نرسیده است. چرا که به‌دلیل تغییر و رشد سریع این حوزه و به‌دلیل اینکه زوایای غیراصلی این فناوری همیشه باعث شده است که ابعاد اصلی این فناوری، توانمندساز و نیز صنعت بودن این فناوری، نادیده گرفته‌شود. بنابراین از فرصت الکامپ استفاده می‌کنیم تا اعلام کنیم که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در قالب پروژه نماتن ۲، چهارچوبی که چندین سال پیش با هدایت شورای عالی انفورماتیک کشور بنای آن گذاشته شده بود، اهتمام به تدوین استانداردهای لازم دارد که با قطعیت و دقت کافی و بر اساس نیاز روز جامعه نرم‌افزار و حوزه خدمات مهندسی فناوری اطلاعات تدوین شود. خروجی این طرح مهم چهارچوب و استانداردهای کاری لازم برای کل چرخه حیات ارائه خدمات مهندسی در حوزه فاوا و تعامل ذی‌نفعان در این چرخه است. چهارچوبی که بر اساس آن همه بتوانند از مزایای وجود یک نظام بومی‌سازی‌شده مطابق با استانداردهای بین‌المللی برای حوزه خدمات فنی و مهندسی فناوری اطلاعات اعم از تولید، توزیع، پشتیبانی و پیاده‌سازی برخوردار شوند.
 
امیدوارم نمایشگاه الکامپ، مؤثر در نمایش گوشه‌ای از خواست و توان بخش خصوصی بوده و مبین مؤکد در راستای نظم‌بخشی و سامان‌د‌هی  فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات منطبق با رسالت قانونی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور باشد.
کد مطلب : 21014
https://aftana.ir/vdchkvni.23nzzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی