يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
سید حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

الکامپ ۱۴۰۲؛ این گوی و این میدان

شرکت‌کنندگان در الکامپ، اثرگذارترین فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور هستند که سال‌ها وقت و سرمایه خود را وقف این صنعت نوپا کرده‌اند تا کشور عزیزمان ایران، از روند پرشتاب توسعه جهانی آن بازنماند و روزبه‌روز، فاصله خود با بازیگران اصلی عصر دیجیتال را، کمتر و کمتر کند.
شرکت‌کنندگان در الکامپ، اثرگذارترین فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور هستند که سال‌ها وقت و سرمایه خود را وقف این صنعت نوپا کرده‌اند تا کشور عزیزمان ایران، از روند پرشتاب توسعه جهانی آن بازنماند و روزبه‌روز، فاصله خود با بازیگران اصلی عصر دیجیتال را، کمتر و کمتر کند.
 
به گزارش افتانا، به گفته سید حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور،  نه وقفه چندساله در برگزاری بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی صنعت فاوا و نه مشکلات و اختلالات زیرساختی ماه‌های اخیر، هیچ‌کدام، نه‌تنها مانع از مشارکت بخش خصوصی در نمایشگاه الکامپ نشد که اتفاقاً انگیزه‌ای شد برای حضوری قدرتمندتر از همیشه تا بار دیگر اثبات کنیم بخش خصوصی، باوجود زخم‌هایی که بر تن دارد، اما همچنان و تا همیشه عاشق ایران است و همراه برای توسعه و پیشرفت آن.
 
الکامپ ۱۴۰۲ که با مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و شرکت‌های عضو این سازمان برگزارشده، سکه‌ای است دو رو که یک روی آن دیدنی است و روی دیگرش، شنیدنی؛ و اگر بخواهیم منصف و واقع‌نگر باشیم، باید هر دو روی آن را ببینیم و بشنویم.
 
روی دیدنی این سکه، در غرفه‌های الکامپ جلوه‌گر است و قدم زدن در راهروهای نمایشگاه، هر بیننده‌ای را متوجه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی صنعت فاوا می‌کند. شرکت‌کنندگان در الکامپ، اثرگذارترین فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور هستند که سال‌ها وقت و سرمایه خود را وقف این صنعت نوپا کرده‌اند تا کشور عزیزمان ایران، از روند پرشتاب توسعه جهانی آن بازنماند و روزبه‌روز، فاصله خود با بازیگران اصلی عصر دیجیتال را، کمتر و کمتر کند. استعداد و توانمندی بخش خصوصی برای تحقق این هدف هم بر کسی پوشیده نیست و نگاهی به کارنامه عملکرد فعالان این حوزه و دستاوردهایشان که با وجود مشکلات عمومی اقتصاد کشور همچون تحریم‌ها و مشکلات اختصاصی صنعت فاوا و محدودیت‌های زیرساختی، حاصل‌شده سندی بر این ادعاست.
 
اما این سکه روی دیگری هم دارد که برای دیدنش، باید گوش‌ها را تیز کرد و پای صحبت فعالان این اکوسیستم نشست. بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات کشور که در تحول دیجیتال و نوآور و فناورشدن ایران، بازیگر اصلی است، در طول این سال‌ها تجربیاتی کسب کرده است که مشابه آن در هیچ دولت و هیچ وزارتخانه‌ای وجود ندارد. برخلاف دولت‌ها و مجلس‌ها که معمولاً بازه زمانی مدیریتشان در کشور ما حداکثر هشت سال است، فعالان بخش خصوصی، پای ثابت توسعه و پیشرفت کشور بوده‌اند و هر آنچه داشته‌اند برای تحقق این هدف پای کار آورده‌اند. بااین‌حال، افسوس و صد افسوس که این دانش و تجربه، هیچ‌گاه آن‌طور که بایدوشاید مورد استفاده سیاست‌گذاران، قانون‌گذاران و تدوین‌کنندگان طرح‌ها و برنامه‌ها قرار نگرفته است.
 
نتیجه این رویه نادرست، مواجهه با شرایطی است که نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای روز اکوسیستم باشد و خروجی آن نیز چیزی جز کاهش سرعت حرکت کشور در مسیر تحول دیجیتال نخواهد بود.
 
البته راهکار حل این مسئله هم مشخص است؛ بخش خصوصی صنعت فاوا با حضور قدرتمند خود در نمایشگاه الکامپ، بار دیگر برای ایفای نقش مسئولانه در پیشرفت فناورانه کشور و امیدآفرینی در اکوسیستم، اعلام آمادگی کرده و نشان داده است که باوجود همه سختی‌ها و گلایه‌ها، همچنان به تغییر رویه‌ها امید دارد. حالا وقت آن است که مسئولان و تصمیم‌گیرندگان، بی‌واسطه پای صحبت‌های آن‌ها بنشینند و در فضایی متفاوت از اتاق‌های دربسته و جلسات با نمایندگان محدود، به‌طور مستقیم با بازیگران اصلی این صنعت گفت‌وگو کنند. پس این الکامپ ۱۴۰۲؛ این گوی و این میدان.
کد مطلب : 21006
https://aftana.ir/vdciquar.t1azu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی