جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 26 Apr 2024
جالب است ۰
سی و دومین دوره جیتکس با معرفی ابرغول‌های دیجیتال به کار خود پایان داد

دنیای بدون مرز در جیتکس ۲۰۱۲

شرکت ۶۵ کشور جهان در جیتکس ۲۰۱۱ و حضور ۱۳۸ هزار بازدیدکننده از ۱۴۴ کشور جهان کافی بود تا در سی و یکمین دوره جیتکس شرکت‌های ایرانی هم با انگیزه تمام وارد این نمایشگاه شوند.
منبع : پایگاه خبری شهر الکترونیک

۳۲ سال از زمانی که امارات متحده، تصمیم به برگزاری نمایشگاهی برای گرد هم آوردن دست اندرکاران حوزه آی‌تی گرفت، می‌گذرد.

به گزارش افتانا(پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نمایشگاه Gulf Information Technology Exhibition که به اختصار Gitex نام گرفته است از ۱۴ تا ۱۸ ماه اکتبر (۲۳ تا ۲۷ مهر) به مدت پنج روز در مرکز تجارت جهانی دوبی، پذیرای میهمانان خود از سراسر دنیا بود.

پیش به سوی امارات

شرکت ۶۵ کشور جهان در جیتکس ۲۰۱۱ و حضور ۱۳۸ هزار بازدیدکننده از ۱۴۴ کشور جهان کافی بود تا در سی و یکمین دوره جیتکس شرکت‌های ایرانی هم با انگیزه تمام وارد این نمایشگاه شوند. سال گذشته ۲۲ شرکت ایرانی غرفه‌های‌شان را در این نمایشگاه بین‌المللی دایر کردند و بیش از ۶۰۰ میلیون تومان برای چنین حضوری هزینه کردند.

برگزاری نمایشگاهی که سال گذشته با حضور شرکت‌های معتبری چونCisco Blackberry، Epson، HP، EMC، Oracle، Microsoft، Citrix، Nokia به کارش پایان داد موجب شد تا در سال ۲۰۱۲، بیش از ۳۵۰۰ شرکت‌ کوچک و بزرگ از ۷۷ کشور جهان، آماده حضور در جیتکس شوند و ۲۵ کشور ایرانی هم برای عرضه بین‌المللی محصولات‌شان قدم بردارند.

برگزار کنندگان جیتکس شاپر، امسال مژده تازه‌ای داشتند. با توجه به استقبالی که تاکنون از این نمایشگاه صورت گرفته، آنها اعلام کردند که فروشگاه جیتکس، از سال ۲۰۱۳، هر سال دو بار برگزار خواهد شد.

شرکت‌ عصر فرا ارتباط، موسسه نور، شرکت تدبیر، شرکت نیکان نتورک، شرکت علم و صنعت، شرکت اندیشه‌های برتر، شرکت آوات، شرکت شهر‌پرداز، شرکت سیتکو و پارک علم و فناوری خراسان از جمله شرکت‌های به شمار می‌روند که نمایندگی ایران در جیتکس امسال را برعهده داشتند.

دوستی فناوری با دلار

"‌تلاقی فناوری و تجارت کجاست؟" این سوالی بود که جیتکس ۲۰۱۲ تلاش می‌کرد به آن پاسخ بگوید. به همین منظور برگزارکنندگان جیتکس، امسال این جمله را به عنوان شعار خود انتخاب کردند. به همین علت همزمان با برگزاری نمایشگاه، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی نیز برگزار شد. همایش Cloud Confex، فروم Consumerisation of IT و سمینار‌ها تخصصی امنیت فضای سایبر از جمله مراسمی بودند که در این باره برگزار شدند.

جیتکس‌ سالی دوبار

امارات متحده در این روزها، تنها به خاطر برگزاری جیتکس نامش برسر زبان‌ها نیفتاد. بلکه دورچین‌هایی که برگزار کنندگان برای جذاب‌تر و کامل‌تر کردن این رویداد در نظر گرفته بودند نیز گاهی به اندازه خود آن مورد توجه قرار می‌گرفت.

نمایشگاه Gitex Shopper یکی از این موارد بود که از ۱۶ تا ۲۳ مهر ماه برای مصرف کنندگان صنعت دیجیتال، در کنار فرودگاه دوبی برگزار شد.

در این نمایشگاه شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تلاش کردند تا محصولات خود را با قیمتی مناسب به خریداران عرضه کنند و با استفاده از این فرصت، ارتباط خود را با شرکت‌کنندگانی که از سراسر جهان آمده بودند نزدیک‌تر کنند. اما برگزار کنندگان جیتکس شاپر، امسال مژده تازه‌ای داشتند. با توجه به استقبالی که تاکنون از این نمایشگاه صورت گرفته، آنها اعلام کردند که فروشگاه جیتکس، از سال ۲۰۱۳، هر سال دو بار برگزار خواهد شد.

شرکت اپسون، در جیتکس امسال پروژکتور‌های جدیدش را به نمایش گذاشت که می‌تواند صفحه نمایشگر کوچک شما را به وسعت یک دیوار بزرگ کند. این پروژکتورهای تعاملی تصاویر مورد نظر شما را روی یک پرده مخصوص می‌تابانند و مثل یک نمایشگر لمسی، در اختیار شما قرار می‌گیرند. شما

می‌توانید تنها با انگشت خود روی این وایت‌بورد اشاره کنید و هر آیتمی را که می‌خواهید به حرکت در بیاورید و یا دستور اجرای برنامه مورد نظر‌تان را صادر کنید.

برای جیتکس همیشه وقت داریم

گرچه بخاطر حاضر نشدن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، انتقاد‌های بسیاری متوجه او شده بود، اما این وزیر پرمشغله، نتوانست برگزاری یک رویداد بزرگ بین‌المللی را نادیده بگیرد و به دوبی سفر نکند. رضا تقی‌پور، تصمیم گرفت که سرزده به جیتکس برود و از نزدیک شاهد سی و دومین نمایشگاه فناوری خاورمیانه باشد.

او در این سفر، به غرفه‌های ایرانی حاضر در جیتکس سر زد و نه تنها از آنها بازدید کرد، بلکه با گفت و گو با شرکت کنندگان و غرفه‌داران، تلاش کرد تا بیش از پیش از نیازهای حاضران چنین نمایشگاهی باخبر شود.

راننده‌ها استرس نداشته باشند

پنجمین حضور شرکت فورد در جیتکس، با مژده‌ای برای راننده‌ها همراه بود. این شرکت در سال ۲۰۱۲، «فناوری‌های‌ کمکی برای راننده» را به دنیای دیجیتال معرفی کرد. یکی از این فناوری‌ها، صندلی‌های بیومتریک بود که برای کم کردن استرس رانندگان طراحی شده‌است.

فورد ادعا کرد که در این صندلی‌ها، سیستم‌هایی به کار گرفته شده که استرس راننده را کنترل می‌کند. از آنجا که سیستم طراحی شده توسط شرکت فورد می تواند از وضعیت ترافیک و دیگر عوامل استرس‌زا برای راننده باخبر شود، زمانی که راننده‌ها دچار استرس زیادی می‌شوند، با ارسال یک پیامک روی گوشی آن‌ها و خواندن آن برای راننده، تلاش می‌کند تا استرس او را کمتر کند.

نوبرانه‌های جیتکس

درخشش دوباره سامسونگ: گلکسی نوت ۲ سامسونگ در جیتکس شاپر امسال پادشاهی کرد. گرچه تا همین چند وقت پیش، این تاج بر سر آیفون بود و قبل از آن هم بلک بری چشم‌ها را به خود خیره می‌کرد، اما در سال جدید هر سه آن‌ها باید با هم رقابت می‌کردند و حاضران بیشتری را به خود جلب می‌کردند.

نمایشگری به وسعت یک دیوار: از این‌که همه همکاران‌تان را برای دیدن یک تصویر دور نمایشگری که در دست‌تان است جمع کنید خسته ‌شده‌اید؟ نگران نباشید. ژاپنی‌ها مشکل شما را هم حل کرده‌اند. شرکت اپسون، در جیتکس امسال پروژکتور‌های جدیدش را به نمایش گذاشت که می‌تواند صفحه نمایشگر کوچک شما را به وسعت یک دیوار بزرگ کند. این پروژکتورهای تعاملی تصاویر مورد نظر شما را روی یک پرده مخصوص می‌تابانند و مثل یک نمایشگر لمسی، در اختیار شما قرار می‌گیرند. شما می‌توانید تنها با انگشت خود روی این وایت‌بورد اشاره کنید و هر آیتمی را که می‌خواهید به حرکت در بیاورید و یا دستور اجرای برنامه مورد نظر‌تان را صادر کنید.

غول‌های ۹۰ اینچی شارپ: در دنیای نمایشگر‌ها، باز هم ژاپنی‌ها حرفی برای گفتن داشتند. این بار شرکت شارپ بود که با LED‌های ۹۰ اینچی‌اش چشم‌ها را به خود خیره کرد. شرکت شارپ به مشتریانش مژده تولید نمایشگرهای را داد که می‌توانند هرکدام‌شان را که می‌خواهند، از ۶۰ تا ۱۸۰ اینچ انتخاب کنند. این شرکت با استفاده از فناوری جدید و اختصاصی‌اش که ۴K۲K نام دارد، توانسته وضوح تصاویر را در نمایشگر‌هایش تا ۴ برابر تصاویر استاندارد HD بالاتر ببرد.

یک سال دیگر منتظر بمانید

جیتکس ۲۰۱۲، بعد از ۵ روز نمایش شگفت‌انگیز به اتمام رسید و شرکت کنندگانش را پس از دریافت سفارش‌های میلیاردی به خانه فرستاد. هنوز کار سی‌دومین دوره این نمایشگاه به پایان نرسیده است که ذهن‌ها آماده برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره بعد شده است و شرکت‌کنندگان با ایده‌هایی تازه از نیازهای مخاطبان خود به خانه برگشتند تا خود را برای دوره بعدی جیتکس که از ۱۳ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۱۳ برگزار می‌شود آماده کنند. حالا باید منتظر ماند و دید که دنیای دیجیتال در سال آینده چطور چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

کد مطلب : 3648
https://aftana.ir/vdcc.0q1a2bqe4la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی