سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جالب است ۰
فیس بوک اعلام کرده در نیمه اول سال ۲۰۱۳ بین ۱۱ تا ۱۲ هزار درخواست از دولت آمریکا برای افشای اطلاعات شخصی کاربرانش دریافت کرده است.
منبع : خبرگزاری فارس
فیس بوک اعلام کرده در نیمه اول سال ۲۰۱۳ بین ۱۱ تا ۱۲ هزار درخواست از دولت آمریکا برای افشای اطلاعات شخصی کاربرانش دریافت کرده است.


به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، فیس بوک مدعی است بخش عمده اطلاعات درخواستی دولت آمریکا با هدف تحقیقات در مورد دزدی و بچه دزدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، امری که ناظران مستقل در مورد آن تردید دارند.

با توجه به اینکه فیس بوک بیش از یک میلیارد نفر عضو دارد، این تعداد درخواست رقم ناچیزی محسوب می‌شود. در عین حال افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد امکان دسترسی مستقیم و بی واسطه آژانس امنیت ملی آمریکا به سرورهای فیس بوک و هشت شرکت اینترنتی بزرگ دیگر در آمریکا باعث شده کارشناسان به این آمار به دیده تردید بنگرند.

فیس‌بوک می گوید در پاسخ به درخواست های دولت آمریکا اطلاعات ۷۹ درصد از افراد مورد نظر را افشا کرده است. به دنبال افشاگری‌های اسنودن شرکت‌های فناوری آمریکا که اعتبار و شهرت خود را در خطر می‌بینند، تلاش می‌کنند شفاف‌تر رفتار کرده و در مورد نحوه تعامل خود با کاخ سفید بیشتر به کاربران پاسخگو باشند.

لازم به ذکر است که در شش ماه پایانی سال ۲۰۱۲ مقامات آمریکایی خواستار دریافت اطلاعات ۹ تا ۱۰ هزار نفر از کاربران فیس بوک شده بودند.
کد مطلب : 6239
https://aftana.ir/vdcb.fb0urhb59iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی