جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 26 Apr 2024
جالب است ۰
کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور ی با بیان اینکه اگر در انتخاب موفق شوم مصمم به استفاده از امکانات فضای مجازی هستم، گفت: در مجلس هفتم تأکید داشتم که نمایندگان از اینترنت استفاده کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر در انتخاب موفق شوم مصمم به استفاده از امکانات فضای مجازی هستم، گفت: در مجلس هفتم تأکید داشتم که نمایندگان از اینترنت استفاده کنند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، غلامعلی حداد عادل روز یکشنبه با حضور در مرکز ملی فضای مجازی، مواضع خود را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی تشریح کرد.

وی با بیان اینکه قبل از تشکیل شورای عالی فضای مجازی در جریان مقدمات تشکیل این شورا بوده و در جلسات مشورتی آن شرکت داشته ام خطاب به اصحاب رسانه، گفت: برای پاسخ به مسائل تخصصی شما به اینجا نیامده ام و مایلم درک خود را از فضای مجازی در این زمینه بیان کنم.

حداد عادل با اشاره به استعمار کشور هند توسط انگلستان در قرن نوزدهم و استفاده از فناوری تلگراف، ادامه داد: یکی از طعمه های انگلستان در استعمار هند ۳۰۰ میلیونی استفاده از مسیر خط تلگراف ایران به هند بود که از اهمیت این فناوری حکایت دارد، بعد از این اختراع نیز تلفن توانست در بسیاری از اتفاقات تاریخی موثر واقع شود که می توان به واقعه تحریم تنباکو و استفاده مرجعیت برای حفظ استقلال کشور در مقابل توطئه استعمار اشاره کرد به این نحو که میرزای شیرازی با تلفن می توانست پیام خود را از سامرا به همه ملت ایران برساند.

کاندیدای یازدهیم با اشاره به ورود فضای مجازی در حدود ۵۰ سال قبل به دنیا، گفت: در سال ۴۲ وارد دانشگاه تهران در رشته فیزیک شدم و در زمان فوق لیسانس که در دانشگاه شیراز تحصیل می کردم کامپیوترهای IBM وارد ایران شد که به اندازه یک اتاق حجم داشت و کار کردن با آن مدتها آموزش می خواست. آن زمان ما شاهد تولد این اختراعات در دوران دانشجویی بودیم اما امروز بچه ها بهتر از بزرگترها کار کردن با فضای مجازی را بلندند.

وی گفت: نوه های چهارساله من به جای آنکه از من شکلات و بیسکوییت بخواهند می گویند " بابایی آی پدت کار می کنه؟
حداد عادل با اشاره به دنیای فیزیک و مجازی، گفت: نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که دنیا به سمت مجازی شدن پیش می رود و هر دولت در ایران باید یکی از وظایف خود را استفاده از این فضا بداند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور رئیس شورای عالی فضای مجازی نیست، خاطرنشان کرد: اگر در تمامی فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی ذهن خود را بگردانیم هیچ جایی نیست که از ارتباطات و فناوریهای اطلاعات و فضای مجازی مصون باشد هم اکنون فرهنگ دانش سیاست، اخلاق، امنیت و اقتصاد تحت تاثیر این فضا قرار گرفته است.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه برخورد ما با واقعیت فضای مجازی باید واقع بینانه باشد، گفت: امروز در مقام حکومت باید در فضای مجازی تصمیم بگیریم و هم فرصتها و تهدیدها را بشناسیم.

ایران می تواند جاده ابریشم فضای مجازی شود

وی با تاکید بر اینکه سرمایه های ایران در این فضا را جوانان با استعدادی به عنوان ذخیره های اصلی کشور تشکیل می دهند، اضافه کرد: کشور ما در یک منطقه از جهان واقع شده که چهار راه ارتباطی بین قاره ها است و همانطور که ایران مسیر اصلی جاده ابریشم در گذشته بوده و مارکوپولو و ابن بطوطه از آنان یاد می کنند امروز نیز ایران جاده ابریشم برای انتقال پیام در فضای مجازی خواهد بود و این موقعیت به همت پژوهشگران ما فراهم می شود.

به برکت فضای مجازی می توان در اقتصاد تحولات شگرف ایجاد کرد

حدادعادل با تاکید بر اینکه به برکت فضای مجازی می توان در اقتصاد تحولات شگرف ایجاد کرد، افزود: امروز اقتصاد ما مورد تحریم قرار گرفته و ما می توانیم با کمترین هزینه در فضای مجازی به کسب و کار رونق دهیم، به نحوی که ایجاد یک بازار مجازی در اینترنت می تواند کار یک مغازه با سرقفلی یک میلیارد تومانی را انجام دهد.

وی با شاره به تعداد فضای مجازی، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیتهای این فضا می توان اشتغال ایجاد کرد و رفت و آمدها و هزینه ها را کم کرد.

به گفته حداد عادل با فضای مجازی می توان زندگی اجتماعی را سامان داد چرا که با یک دکمه می توان به تمام خواسته های خود دست یافت و اطلاعات جهان را در اختیار گرفت.

وی با اشاره به یازده سال معاونت در وزارت آموزش و پرورش، و برنامه ریزی کتب درسی، خاطرنشان کرد: آن زمان برای تغییر در کتب درسی با مشکلات متعددی در آموزش معلمان روبرو بودیم اما امروز به برکت فضای مجازی بهترین نرم آفرازها را تهیه کرده و برای تغییر یک کتاب درسی تالار گفتگو ایجاد می کنیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه فضای مجازی دریایی است که عجایب آن پایان نمی پذیرد، گفت: این فضا وسیله ای برای ارتقا فکر، فرهنگ و دانش است.

در مجلس هفتم تأکید داشتم نمایندگان از اینترنت استفاده کنند

وی با اشاره اینکه در مجلس هفتم تاکید داشتم نمایندگان از اینترنت و رایانه استفاده کنند، افزود: قبل از آن تمام طرح ها و لوایح در اختیار نمایندگان با کاغذ قرار می گرفت اما امروز استفاده از کاغذ میان نمایندگان مجلس به یک صدم تقلیل یافته و نمایندگان از طریق کامپیوتر به تمام اطلاعات دسترسی دارند.

حداد عادل با اشاره به اینکه زمانی که لانه جاسوسی را تعطیل کردیم اینها به قول خودشان سفارت مجازی در ایران تاسیس کردند، افزود: امروز اگر کسی منکر تهدید امنیتی از طریق فضای مجازی باشد معلوم است که در دنیا زندگی نمی کند، ما از نظر سیاسی و اخلاقی باید به این فضا توجه کنیم چرا که ایران به برکت دین استقلال پیدا کرده و حالا دشمن برای مقابله با این قدرت متحد کننده ملت، در فضای مجازی برنامه ریزی می کند.

به گفته وی، خانواده مجرای اعتقاد دینی از یک نسل به نسل دیگر است و اگر بنیانش سست شود، بنیان فرهنگ هم سست خواهد شد. 

استعمارگران در فضای مجازی تیشه به ریشه خانواده ها می زنند.

وی گفت: یک لحظه فکر کنیم که اینترنت و شبکه های ماهواره های با بنیان خانواده چه می کند، دشمن از این ابزار برای ویران کردن روابط خانوادگی استفاده می کند؛ استعمارگران که هم اکنون چهره مدافع حقوق بشر و دموکراسی به خود گرفته اند در فضای مجازی تیشه به ریشه خانواده می زنند آنها برای اینکه ریشه مقاومت در کشورهای اسلامی را بسوزانند ار فضای مجازی کمک می گیرند اما ما نمی توانیم اجازه دهیم که اینها به نیات خود برسند ما باید فضای مجازی را به یک فرصت در عرصه زندگی تبدیل کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه کار حکومت این است که در تولید محتوا و امینت اخلاقی، فرهنگی و سیاسی از این فضا مراقبت کند و زیرساختها را به نحوی تامین کند که کشور نیازمند بیگانه نباشد، تصریح کرد: دولت باید سیاستگزاری، برنامه ریزی، هدایت و نظارت را در این فضا بر عهده گیرد، اما تصدی گری را در زیر پوشش این منحنی به بخش خصوصی واگذار کند. من اگر در این انتخابات موفق شوم مصمم هستم از امکانات این فضا استفاده کنم.

وی گفت: این موضوع فراتر از انتخابات چرا که امروز زندگی در یک کشور، جدا از وضع جهان و واقعیات آن نیست و ما نمی توانیم بگوییم "دلم نمی خواهد وارد فضای مجازی شوم"، دنیای امروز اقتضا می کند به عنوان عضوی از خانواده جهانی وارد این عرصه شویم و با چشمی باز می توانیم جایگاه ایران را که هم اکنون چهارمین قدرت سایبری جهان است از این هم فراتر ببریم.
کد مطلب : 5545
https://aftana.ir/vdca.ynmk49nmm5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی