سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جالب است ۰
حتمال می رود كه بزرگترین كمپین بدافزاری اندروید، توانسته باشد حدود ۵ میلیون كاربر را برای دانلود كردن برنامه های آلوده از فروشگاه اندروید فریب دهد.
احتمال می رود كه بزرگترین كمپین بدافزاری اندروید، توانسته باشد حدود ۵ میلیون كاربر را برای دانلود كردن برنامه های آلوده از فروشگاه اندروید فریب دهد.
به گزارش افتانا، سایمانتك اعلام كرد كه احتمال می­رود كه بزرگ­ترین كمپین بدافزاری اندروید، توانسته باشد حدود ۵ میلیون كاربر را برای دانلود كردن برنامه های آلوده از فروشگاه اندروید گوگل فریب دهد.
این بدافزار كه توسط سایمانتك Android.Counterclank نام گرفته است، در ۱۳ برنامه مختلف از ۱۳ منتشر كننده مختلف قرار گرفته است كه نام­های مختلفی نیز دارند. بسیاری از این برنامه های آلوده تا صبح روز جمعه هنوز در فروشگاه اندروید در دسترس بوده اند.
یك مدیر گروه پاسخگویی امنیتی سایمانتك در یك مصاحبه اظهار داشت كه به نظر می­رسد كه این منتشر كنندگان، منتشر كنندگان واقعی نیستند.
سایمانتك تعداد دانلود این ۱۳ برنامه را در مجموع بین ۱ تا ۵ میلیون تخمین می­زند و آن را پر شیوع ترین بدافزار در فروشگاه اندروید می­داند.
Android.Counterclank تروجانی است كه وقتی بر روی یك گوشی اندروید نصب می­شود، مجموعه گسترده ای از اطلاعات را جمع آوری می­كند. این بدافزار همچنین صفحه خانگی مرورگر را تغییر می­دهد.
هكرها از طریق ارسال آگهی­های ناخواسته برای تلفن­های اندروید آلوده، از طریق این بدافزار كسب درآمد می­كنند.
اگرچه این برنامه های آلوده، مجوزها و حقوق نامتعارفی را درخواست می­كنند كه باید توسط كاربر تایید گردد، اما بسیاری از مردم بدون مطالعه پیغام به آن جواب مثبت می­دهند. اما اگر این پیغام­ها را بخوانید، باید مشكوك شوید كه چرا یك برنامه مجوز تغییر مرورگر یا ارسال مختصات GPS را درخواست می­كند.
این بدافزار، یك ویرایش كوچكتر از یك تروجان قدیمی اندروید به نام Android.Tonclank است كه در ژوئن ۲۰۱۱ كشف شده بود.
برخی از این ۱۳ برنامه كه سایمانتك معرفی كرده است حداقل یك ماه در فروشگاه اندروید در دسترس بوده اند.
کد مطلب : 344
https://aftana.ir/vdcebe8xijh8e.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی