پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ , 12 Sep 2024
جالب است ۰
ستاد تسهیل و رفع موانع تولید: از هرگونه اقدام علیه آتیلا همراه آیهان خودداری کنید

داستان ادامه‌دار نوکیای غیراصل تولید ایران: این نوکیا قانونی هست یا خیر

در حالی که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از فعالیت شرکت آتیلا همراه آیهان برای تولید گوشی‌های نوکیا حمایت می‌کند، برخی مقامات دیگر خواستار توقف این فعالیت‌ها شده‌اند. پایان این داستان چه خواهد شد؟ نوکیای غیراصل بالاخره ممنوع هست یا نیست؟
در حالی که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از فعالیت شرکت آتیلا همراه آیهان برای تولید گوشی‌های نوکیا حمایت می‌کند، برخی مقامات دیگر خواستار توقف این فعالیت‌ها شده‌اند. پایان این داستان چه خواهد شد؟ نوکیای غیراصل بالاخره ممنوع هست یا نیست؟
 
به گزارش افتانا، محمدباقر آقا علیخانی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، طی نامه‌ای به کوروش جدی ثانی، رئیس مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، گفت که فعالیت شرکت آتیلا همراه آیهان قانونی است و باید از هرگونه اقدام علیه این شرکت جلوگیری شود.
 
این در حالی است که در نامه‌ای که رئیس مرکز توسعه تجارت به رئیس مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی زده بود خواستار غیر قانونی اعلام شدن فعالیت شرکت آیهان در تولید گوشی تلفن همراه با برند نوکیا شده بود.
 
بررسی تاریخ هر دو نامه نشان می‌دهد که این دو نامه درست در یک روز ارسال شده‌اند. به نظر می‌رسد پس از نامه رئیس مرکز توسعه تجارت مبنی بر غیر قانونی بودن فعالیت شرکت آیهان دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به آن نامه واکنش نشان داده و نظر خود را مبنی بر قانونی بودن این فعالیت اعلام کرده است.
 
در این نامه ارسالی از سوی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آمده است: «با عطف توجه به رونوشت نامه شماره ۳۳۲۰۱۸۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۳ معاون محترم وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در خصوص جلوگیری از فعالیت واحد تولیدی شرکت آتیلا همراه آیهان به استحضار می رساند برابر اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات تعدیات شکایات حل و فصل دعاوی، رفع خصومات و اخذ تصمیم در این موارد بر عهده قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است و در مواقعی که شکایت افراد در دادگاه‌ها منجر به صدور دادنامه شده و یا در حال رسیدگی است، کلیه افراد باید تابع دادنامه‌های صادره و یا روند رسیدگی تا حصول نتیجه باشند مگر در مواردی که قانون ترتیب دیگری پیش‌بینی نموده است.»

 
در ادامه نامه ذکر شده است که دستگاه‌ها و سازمان‌ها نمی‌توانند بدون توجه به احکام صادره و یا شکایات در حال رسیدگی بنابر تفاسیر و برداشت‌های خود به موضوع ورود کرده و به استناد شکایت یکی از طرفین و استعلامات کلی غیر مرتبط نسبت به جلوگیری از حقوق افراد اقدام کنند.
 
همچنین در این نامه گفته شده است: «با توجه به آرای صادره در محاکم قضائی به ادعاها و شکایات وکیل شرکت نوکیا کورپوریشن (که اعلام وکالت وی در قرار دادسرا تائید نشده است)، رسیدگی‌های لازم صورت پذیرفت و رابطه قراردادی شرکت آتیلا همراه آیهان و اجازه استفاده از علامت نوکیا تا این تاریخ به اثبات رسیده است. لذا هرگونه ورود مغایر به دادنامه‌ها و قرار صادره خارج از چارچوب قانونی و سلب و محرمیت واحد تولیدی از حقوق مکتسبه‌اش غیرقانونی بوده و لازم الاجرا نیس.»
 
در این نامه تاکید شده است که مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی از هرگونه اقدام غیر قانونی در جلوگیری از ادامه استفاده شرکت مذکور در فرایندهای مربوطه سامانه جامع تجارت خودداری کند.
 

 
کد مطلب : 22401
https://aftana.ir/vdciz5ar.t1aru2bcct.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی