چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ , 18 Sep 2024
جالب است ۰
اکنون که ممنوعیت به‌کارگیری محصولات امنیت سایبری شرکت سنگفور در کشور توسط مرکز افتا برداشته شده‌است با این شرکت چینی بیشتر آشنا بشویم.
اکنون که ممنوعیت به‌کارگیری محصولات امنیت سایبری شرکت سنگفور در کشور توسط مرکز افتا برداشته شده‌است با این شرکت چینی بیشتر آشنا بشویم.
 
به گزارش افتانا، یکی از شرکت‌هایی که این روزها به دلیل ایجاد محدودیت‌ها و سپس، رفع محدودیت‌ها نامش شنیده می‌شود شرکت سنگفور است.

شرکت چینی sangfor‌ که راهکارهای آن در سازمان‌های ایرانی هم یافت می‌شود، عمدتا بر ارائه فایروال‌های نسل جدید، سیستم‌های تشخیص نفوذ  (IDS)، سیستم‌های پیشگیری از نفوذ (IPS) ، راهکارهای امنیت ایمیل و راهکارهای امنیت ابری متمرکز است.
 
محصولات سنگفور را معمولا با رقبایی چون فورتی‌نت، سیسکو، پالوآلتو و محصولات بومی شرکت‌های ایرانی مقایسه می‌کنند. سنگفور در قیمت، ویژگی‌ها، یکپارچگی راهکارها و سفارشی‌سازی حرف‌هایی برای گفتن دارد و گاهی رقابت با آن دشوار است.
 
این شرکت که تاسیس آن در سال ۲۰۰۰ در چین بوده ‌هم‌اکنون تخمین‌زده می‌شود که بین ۵ تا ۱۰هزار پرسنل دارد و تا کنون شعباتی را در هنگ‌کنگ، مالزی، اندونزی، ترکیه و عربستان ایجاد کرده‌است. رده‌بندی محصولات آن نیز در مراجعی مانند گارتنر وضعیت نسبتاً مناسبی را نشان می‌دهد. البته در رده‌بندی‌ها اغلب با محصولات فایروال شناخته می‌شود.
 
اکنون باید دید با رفع ممنوعیتی که مرکز افتا اعلام کرده‌است، میزان گسترش به‌کارگیری راهکارهای این شرکت چینی در سازمان‌های ایرانی تا چه حدی خواهد بود. البته با توجه به امکان سفارشی‌سازی راهکارهای سنگفور، برخی شرکت‌های ایرانی تولیدکننده محصولات بومی نیز به دنبال آغاز همکاری با این تولیدکننده چینی هستند.
 
کد مطلب : 22375
https://aftana.ir/vdciwpar.t1ary2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی