پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ , 19 Sep 2024
جالب است ۰
رقابت تنگاتنگ هکرها با متخصصان امنیت سایبری المپیک 2024

المپیک پاریس 68 حمله سایبری را از سر گذراند

آژانس ملی امنیت سیستم‌های اطلاعاتی فرانسه (ANSSI) اعلام کرد: حدود ۶۸ حمله سایبری را با هدف ایجاد اختلال در برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دفع کرده است.
منبع : rfi
آژانس ملی امنیت سیستم‌های اطلاعاتی فرانسه (ANSSI) اعلام کرد: حدود ۶۸ حمله سایبری را با هدف ایجاد اختلال در برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دفع کرده است.
 
به گزارش افتانا، به گفته آژانس ملی امنیت سیستم‌های اطلاعاتی فرانسه، در طول بازی‌های المپیک پاریس تا زمن تدوین این گزارش، ۶۸ حمله سایبری صورت گرفته که البته همه آنها شناسایی و خنثی شده‌اند. هکرها با هدف ایجاد اختلال در برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حملات سایبری و پهپادی انجام دادند که البته موفقیت‌آمیز نبوده است.
 
گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه نیز هفته گذشته تاکید کرد: از ۲۲ ژوئیه، ۶۸ حمله سایبری که سازمان بازی‌های المپیک را هدف قرار داده بودند، خنثی شده است. در ۲۵ ژوئیه، دو مورد از این حملات علیه سایت‌های المپیک برسی و لا ویلت انجام شد. همه این حملات سایبری، به‌موقع، شناسایی و خنثی شد.
 
آتال به جزئیات بیشتری درباره این حملات سایبری و اینکه چه کسی ممکن است پشت آن باشد، اشاره نکرد و فقط گفت: از قبل مشخص بود که چنین حملات سایبری رخ خواهد داد و چالش این بود که آنها را به‌موقع شناسایی و دفع کنیم یا حداقل، اثرات آنها را محدود کنیم. هوشیاری ما در روزها و هفته‌های آینده بیش ‌از پیش خواهد بود.
 
قبل از بازی‌های المپیک، مقامات فرانسوی عملیات بزرگی را برای پاکسازی کامپیوترهای آلوده به یک برنامه جاسوسی سایبری که میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده، راه‌اندازی کردند. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک قبلی که در توکیو برگزار شد، ۴۵۰ میلیون حمله سایبری را گزارش کردند که بیشتر آنها تلاش‌هایی برای فلج کردن شبکه‌های فناوری اطلاعات از طریق اشباع کردن آنها از اتصالات بود.
 
رئیس فناوری المپیک پاریس ۲۰۲۴ گفت: حملات سایبری این دوره را ۸ تا ۱۰ برابر بیشتر از آنچه ژاپن تجربه کرده بود، پیش‌بینی می‌کرد.
 
کد مطلب : 22345
https://aftana.ir/vdcftmd0.w6d0jagiiw.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی