دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ , 9 Sep 2024
جالب است ۰

میزبانی المپیک با خرابکاری در زیرساخت‌ها همراه شد

قطعی اینترنت فرانسه در میانه بازی‌های المپیک
خرابکاری در شبکه فیبرنوری در فرانسه که اکنون درگیر میزبانی رویداد المپیک است، مشکل قطعی اینترنت را به بار آورد.
خرابکاری در شبکه فیبرنوری در فرانسه که اکنون درگیر میزبانی رویداد المپیک است، مشکل قطعی اینترنت را به بار آورد.
 
به گزارش افتانا، به گفته پلیس در رویدادی که به قطعی اینترنت در فرانسه منجر شد، کابل‌های چند اپراتور مخابراتی به طور عمدی در ۶ منطقه فرانسه قطع شده بودند. البته اینترنت پاریس از این قطعی در امان ماند.

کابل‌های تخریب شده به شرکت‌های SFR و Bouygues تعلق داشتند که در جنوب فرانسه قطع شده بودند. همچنین تجهیزات در منطقه Meuse این کشور در نزدیکی لوگزامبورگ و همچنین منطقهOise در نزدیکی پاریس تخریب شده بودند.
 
سه روز قبل همزمان با مراسم افتتاحیه المپیک نیز یک حمله هماهنگ روی سرویس قطارهای سریع‌السیر در سه خطی که پاریس را با شهرهای لیل، بوردو و استراسبورگ متصل می کرد، رخ داد و حمله چهارم به خط پاریس - مارسی توسط کارگران شیفت شب خنثی شد. این اختلالات سفر حداقل ۲۵۰ هزار مسافر را در روز جمعه مختل کرد.
 
نخست وزیر و وزیر سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه برای یافتن عامل این خرابکاری وارد عمل شده‌اند. تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حملات به زیرساخت اینترنت این کشور را تقبل نکرده است.
 
 المپیک؛ جذاب برای ورزشکاران و خلافکاران
از طرفی مهم‌ترین عاملی که المپیک پاریس را از دوره‌های قبل متمایز می‌کند، بهره‌گیری از پتانسیل‌های فناوری‌های مدرن در دنیای ورزش است. در این دوره از مسابقات که دیجیتالی‌ترین و سبزترین المپیک تاریخ لقب گرفته، تکنولوژی‌های مدرن هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و واقعیت مجازی، کیفیت مسابقات را ارتقا داده‌اند. شکی نیست که دیجیتالی‌تر شدن رویدادهای جهانی همان‌طور که مزایای بی‌شماری به همراه دارد، به واسطه‌ حجم بسیار بالای داده‌های دولتی، تجاری و مصرف‌کنندگان با مشکلات و چالش‌های جدی امنیتی مواجه خواهد شد. در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ بیش از ۱۳ میلیون بلیت به‌فروش رسیده و طبق برآوردها، پاریس میزبان بیش از ۱۵ میلیون توریست خواهد بود و حدود ۱۱ میلیارد یورو فعالیت اقتصادی در این شهر ایجاد خواهد شد.کمیته‌ المپیک برای مقابله با این تهدیدات سایبری، با شرکت سیسکو همکاری می‌کند. چهار سال پیش طی مسابقات المپیک توکیو، ژاپن ۴۵۰ میلیون حمله‌ سایبری را متحمل شد و پیش‌بینی می‌شود این نرخ در سال جاری ۸ برابر شود.

بسیاری از شرکت‌های خدماتی و حتی حمل‌ونقل سرویس‌های خود را با کدهای QR ارائه می‌کنند، زیرا مردم عادی به اسکن‌کردن این کدها عادت دارند. اما هر کد QR اسکن‌شده می‌تواند به نقطه ورودی برای سرقت‌های آنلاین یا حملات سایبری تبدیل شود. از طرف دیگر، نظارت تصویری الگوریتمی (AVS) که برای تشخیص حرکات مشکوک حاضران در جمعیت ورزشگاه‌ها و مناطق شهری در نظر گرفته شده، کاملاً با چالش مشابهی روبه‌رو است. با پیشرفت فناوری‌ها احتمال حملات DDoS نیز افزایش می‌یابد، زیرا مجرمان اینترنتی از ابزارهای پیچیده‌تری برای تقویت قابلیت‌های مخرب افزایش ترافیک و بدافزار استفاده می‌کنند.
 
کد مطلب : 22340
https://aftana.ir/vdcawenu.49nuy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی