چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
جالب است ۰
اپل همچنان نسبت‌ به خطرات احتمالی استفاده از سایدلود روی گوشی آیفون به کاربران هشدار صادر می‌کند.
منبع : Fast Company
اپل همچنان نسبت‌ به خطرات احتمالی استفاده از سایدلود روی گوشی آیفون به کاربران هشدار صادر می‌کند.
 
به گزارش افتانا، اپل با انتشار iOS 17.4 که‌ درحال‌‌حاضر در مرحله آزمایشی است، سرانجام به کاربران اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد برنامه و بازی‌های مورد نظرشان را از فروشگاه‌های غیر از اپ‌ استور دانلود و روی گوشی آیفون خود نصب کنند. اپل تغییر مذکور را برای تطبیق فعالیت‌هایش با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا اعمال کرده است و از ماه آینده شاهد اجرای کامل آن خواهیم بود.
 
فیل شیلر، مدیر بازاریابی سابق اپل و مدیر کنونی اپ‌ استور، در مصاحبه‌ با مایکل گروتاس از فست کمپانی به خطرات حریم خصوصی و مشکلات امنیتی فروشگاه‌های غیررسمی برنامه‌های آیفون اشاره کرد.
 
شیلر می‌گوید: اگرچه مقررات جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا فرصت‌هایی را دردسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد اما خطرات جدیدی نیز به‌همراه خواهد داشت که هیچ راهکاری برای رفع آن‌ها وجود ندارد و بنابراین هرکاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا این مشکلات را به‌حداقل برسانیم.
 
یکی از خطرات استفاده از فروشگاه‌های غیررسمی آیفون، احتمال دانلود برنامه‌های مخرب یا ناامن است. البته اپل همه‌ی برنامه‌ها را ازطریق ترکیب فرایندهای خودکار و بازبینی اولیه‌ی انسانی بررسی می‌کند؛ بااین‌حال غول فناوری اهل کوپرتینو می‌گوید این فرایند به‌اندازه‌ی فرایند بررسی برنامه‌ها در اپ‌ استور کامل نخواهد بود.
 
براساس اعلام شیلر، خطر دیگر هنگام استفاده از فروشگاه‌های غیررسمی آیفون این است که قوانین سخت‌گیرانه‌ی اپ استور درمورد محتوای اعتراض‌آمیز احتمالاً در آن فروشگاه‌ها اعمال نخواهد شد.
 
شیلر درمورد مجاز شدن فروشگاه‌های غیررسمی به خطرات دیگری مثل حریم خصوصی و امنیت کاربران و توسعه‌دهندگان اشاره کرده است؛ خطراتی که از نصب نرم‌افزار توسعه‌دهندگان ناشناس پدید می‌آیند، زیرا آن‌ها می‌توانند الزامات خاص توسعه‌دهندگان اپل را رعایت نکنند.
 
از نظر شیلر، توزیع برنامه‌های کلاهبرداری، قرارگیری در معرض محتوای غیرقانونی، اعتراض‌آمیز و مضر از دیگر مشکلات احتمالی استفاده از فروشگاه‌های غیر از اپ‌ استور روی آیفون است که خطر کلاهبرداری و سوءاستفاده را نیز افزایش می‌دهند.
کد مطلب : 21926
https://aftana.ir/vdcjmhe8.uqev8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی