يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
سامسونگ با معرفی Galaxy AI در گلکسی S24 خبر از آغاز عصر هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند می‌دهد.
منبع : Samsung Newsroom
سامسونگ با معرفی Galaxy AI در گلکسی S24 خبر از آغاز عصر هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند می‌دهد.
 
به گزارش افتانا، سامسونگ از ماه‌ها پیش از رویداد آنپکد ۲۰۲۴، از آغاز عصر جدید هوش مصنوعی در گوشی‌های گلکسی S24 خبر داد و در پرسروصداترین و زرق‌وبرق‌ترین تبلیغ ممکن، سراغ سازه کروی غول‌پیکر Sphere در لاس‌وگاس رفت تا نشان دهد همان‌طور که شخصیت مارولی دکتر استرنج درحال باز کردن پرتال‌هایی به دنیاهای مختلف است، Galaxy AI نیز قرار است پرتال‌هایی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز را به گوشی‌های گلکسی بیاورد.
 
این‌روزها هوش مصنوعی برای اکثر افراد یادآور چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT یا مولدهای تصویری چون میدجرنی و DALL-E است؛ ابزارهای شگفت‌انگیزی که برای پردازش داده نیازمند سرورهای قدرتمندی در فضای ابری هستند و به‌همین‌خاطر، نمی‌توان از آن‌ها روی گوشی و به‌صورت آفلاین استفاده کرد.
 
اما این‌بار داستان فرق می‌کند. سامسونگ طی «همکاری چند‌ساله» با گوگل کلاد، قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی مدل زبانی جمنای و مولد تصویر Imagen 2 را که هر دو به گوگل تعلق دارند، به کاربران گوشی‌های گلکسی S24 ارائه دهد. پیش‌تر، گوگل از جمنای برای قابلیت‌های هوش مصنوعی پیکسل ۸ پرو استفاده کرده بود، اما حالا به‌نظر می‌رسد گلکسی S24 می‌خواهد لقب «هوشمندترین گوشی هوشمند دنیا» را از چنگال گوگل بیرون بکشد.
 
سامسونگ هنگام معرفی Galaxy AI در رویداد آنپکد کاملا فروتنی را کنار گذاشت و اعلام کرد با سری گلکسی S24، وارد عصر جدیدی خواهیم شد که در آن نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از گوشی‌های همراه برای همیشه متحول خواهد شد.
 
به‌گفته سامسونگ، هوش مصنوعی گلکسی قرار است ترکیبی از پردازش‌های محلی و ابری باشد و تقریبا هر تجربه‌ای را در سری گلکسی S24 بهبود خواهد داد؛ از برقراری ارتباط بدون موانع زبانی با ترجمه‌ی زنده تماس تا به‌حداکثر رساندن قدرت خلاقیت با موتور پردازش تصویر ProVisual Engine و روش جدیدی برای جستجو در گوگل.
 
تی‌ام رو، رئیس بخش گوشی سامسونگ، گفت: سری گلکسی S24 ارتباط ما را با جهان متحول می‌کند و جرقه‌ی نوآوری در صنعت موبایل را برای دهه‌ی بعدی روشن خواهد کرد. Galaxy AI مبتنی‌بر میراث نوآوری و درک عمیق ما از نحوه‌ی استفاده‌ی افراد از گوشی‌هایشان توسعه یافته است. ما برای دیدن نحوه‌ی تعامل کاربران سراسر دنیا با Galaxy AI در زندگی روزمره‌ی خود هیجان‌زده‌ایم.
به‌گفته سامسونگ، Galaxy AI در گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا دسترسی افراد را به هوش مصنوعی آسان‌تر و گسترده‌تر از هر زمان دیگری خواهد کرد و انتظاراتمان را از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند به سطح جدیدی خواهد رساند.
 
قابلیت Live Translate ترجمه‌ی زنده دوطرفه به‌صورت صوتی و متنی را در تماس‌های صوتی که با اپلیکیشن تماس سامسونگ گرفته می‌شوند، ممکن می‌کند. به‌گفته‌ی سامسونگ، استفاده از این قابلیت نیازی به اپلیکیشن‌های متفرقه ندارد و پردازش محلی، تمام مکالمات را کاملا خصوصی نگه می‌دارد.
 
قابلیت Interpreter مکالمات زنده را درلحظه به‌صورت اسپلیت‌اسکرین روی گوشی نمایش می‌دهد تا افرادی که روبه‌روی یکدیگر ایستاده‌اند، بتوانند متن ترجمه‌شده از صحبت‌های یکدیگر را بخوانند. این قابلیت حتی بدون اینترنت قابل استفاده است.
 
قابلیت Chat Assist نیز لحن پیام‌ها را تغییر می‌دهد؛ مثلا لحن پیامی را که می‌خواهید برای همکارتان بفرستید، مودبانه‌تر می‌کند یا کپشن پستی را که برای شبکه‌های اجتماعی درنظر دارید، با لحن گیراتری بازنویسی می‌کند. هوش‌مصنوعی کیبورد سامسونگ نیز می‌تواند پیام‌ها، ایمیل و موارد دیگر را درلحظه به ۱۳ زبان مختلف ترجمه کند. گویا قرار است پشتیبانی از زبان فارسی در آینده به این مجموعه و تماس اضافه شود.
 
قابلیت Android Auto به کمک کاربران درحال رانندگی می‌‌آید. این قابلیت به‌طور خودکار پیام‌های دریافت‌شده را خلاصه می‌کند و پاسخ‌های مرتبط پیشنهاد می‌دهد؛ مثلا بدون اینکه لازم باشد نگاهتان را هنگام رانندگی از خیابان بگیرید، Android Auto زمان تقریبی رسیدن‌تان به مقصد را برای مخاطب می‌فرستد.
 
قابلیت Note Assist در اپلیکیشن Notes ویژگی‌هایی چون خلاصه‌سازی متون، قالب‌سازی برای یادداشت‌ها و ساخت کاور برای پیش‌نمایش یادداشت ارائه می‌دهد. قابلیت Transcript Assist نیز به‌کمک هوش مصنوعی و تکنولوژی تبدیل گفتاربه‌متن، با ارائه‌ی خلاصه‌نویسی، رونویسی و حتی ترجمه‌ی فایل‌های صوتی ضبط‌شده به کمک کاربران می‌آید.
 
البته قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی S24 صرفا به ارتباطات محدود نمی‌شود. به‌گفته‌ی سامسونگ، گلکسی S24 «اولین گوشی هوشمندی است که جستجوی ژست‌محور در گوگل» را ممکن کرده است.
 
به‌کمک قابلیتی که سامسونگ Circle to Search with Google می‌نامد، کاربران می‌توانند با نگه داشتن انگشت روی دکمه‌ی هوم دور هرچیزی را که در گوشی می‌بینند، خط بکشند، آن را هایلایت کنند یا رویش ضربه بزنند تا به‌کمک نتایج جستجوی گوگل، درباره‌ی آن بیشتر بدانند؛ شبیه چیزی که قبلا با گوگل‌ لنز و پینترست لنز دیده‌ بودیم.
 
برای مثال، اگر تصویر سازه‌ای در پس‌زمینه‌ی پستی در شبکه‌های اجتماعی نظرتان را جلب کرد یا با موضوع جالبی در یوتیوب مواجه شدید، بدون آنکه لازم باشد از اپلیکیشن خارج شوید، می‌توانید به‌سرعت درباره‌ی آن بیشتر بدانید. برای برخی از جستجوها نیز هوش مصنوعی مولد به‌سبک بینگ‌چت و بارد، به سوالات شما پاسخ خواهد داد.
 
ماجراجویی‌های سامسونگ با هوش مصنوعی به همین‌جا ختم نمی‌شود. مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایش تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی به کاربران کمک می‌کند به‌راحتی تصاویر ثبت‌شده را زیباتر کنند. قابلیت Edit Suggestion پیشنهادهایی را برای ویرایش تصویر ارائه می‌دهد و Generative Edit می‌تواند بخشی از پس‌زمینه‌ی تصویر را به‌کمک هوش مصنوعی مولد پر کند.
 
قابلیت Generative Edit متکی‌به فناوری پیشرفته‌ی تبدیل متن به تصویر Imagen 2 گوگل است. به‌گفته‌ی سامسونگ، روی هر تصویری که با هوش مصنوعی مولد ویرایش شود و همچنین در متادیتای آن، برچسب مخصوصی زده می‌شود تا از سواستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.
 
اگر هم نیاز دارید سرعت ویدیویی را کمتر کنید، قابلیت Instant Slow-mo بین فریم‌های ویدیوی ضبط‌شده، فریم‌های جدید اضافه می‌کند تا برای تمرکز روی جزییات، ویدیو را به‌صورت اسلوموشن تماشا کنید.
 
با تمام این حرف‌ها، به ‌نظر می‌رسد سامسونگ واقعا عزمش را برای هرچه هوشمندتر کردن گوشی‌های گلکسی جزم کرده است. این شرکت در ادامه‌ی رویداد آنپکد، برنامه‌ای موسوم‌به «Galax Experience Spaces را در چند شهر مختلف ازجمله بانکوک، بارسلونا، برلین، لندن، نیویورک و پاریس به‌مدت چند روز برگزار خواهد کرد تا کاربران گلکسی بتوانند از نزدیک با «عصر جدیدی از نوآوری» آشنا شوند.
 
شاید قضاوت از حالا زود باشد، اما به‌نظر می‌رسد Galaxy AI خانواده‌ی جدید گلکسی را به بهترین گوشی سامسونگ یا حتی بهترین گوشی دنیا تبدیل کند. جانی سروجی، مدیر تکنولوژی‌های سخت‌افزاری اپل& در مصاحبه‌ی اخیری گفت که اپل به‌هیچ‌عنوان از حوزه‌ی هوش مصنوعی عقب نیفتاده است؛ اما جولان گوگل و حالا سامسونگ در حوزه‌ی هوش مصنوعی تصویر کاملا متفاوتی را ترسیم می‌کند.
 
قیمت گوشی گلکسی S24 اولترا از ۱٬۲۹۹ دلار آغاز می‌شود که ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا است. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس به‌ترتیب در کانفیگ پایه ۷۹۹ دلار و ۹۹۹ دلار است.
کد مطلب : 21866
https://aftana.ir/vdcce4qi.2bqse8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی