يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
گوگل کروم با هجوم به حوزه هوش مصنوعی، سه قابلیت هیجان‌انگیز دریافت کرده است؛ ازجمله گروه‌بندی خودکار تب‌ها.
منبع : زومیت
گوگل کروم با هجوم به حوزه هوش مصنوعی، سه قابلیت هیجان‌انگیز دریافت کرده است؛ ازجمله گروه‌بندی خودکار تب‌ها.
 
به گزارش افتانا، گوگل پس از گمانه‌زنی‌های بسیار سرانجام خبر بزرگ را اعلام کرد: مرورگر کروم به‌صورت همه‌جانبه به هوش مصنوعی هجوم می‌برد تا رقیب بهتری برای مایکروسافت اج باشد. کروم به‌جای اضافه‌کردن بارد به منو کناری، سراغ قابلیت‌های جدیدی رفته است که مستقیماً روی افزایش جذابیت وب‌گردی تأثیر می‌گذارند.
 
براساس بیانیه مطبوعاتی گوگل، قابلیت‌های هوش مصنوعی کروم فعلاً به‌صورت آزمایشی دردسترس قرار گرفته‌اند و برای استفاده از آن‌ها باید پس از مراجعه به منو تنظیمات، گزینه‌ی Experimental AI را روشن کنید. به‌گفته‌ی گوگل، کروم قرار است در آینده قابلیت‌های دیگری نیز دریافت کند.
 
یکی از ویژگی‌های جدید گوگل کروم، Tab Organizer است که جذاب‌تر از بقیه‌ی ویژگی‌ها به‌نظر می‌رسد. به‌لطف Tab Organizer، می‌توانید با راست‌کلیک روی تب کروم و انتخاب گزینه‌ی Organize Similar Tabs به گروهی از تب‌ها دسترسی پیدا کنید که همگی شبیه یکدیگر هستند.
 
Tab Groups قابلیتی است که از مدت‌ها پیش به کروم اضافه شده و چندان از آن استقبال نشده است؛ اما کاربردهای زیادی دارد و حالا به‌لطف Tab Organizer مفیدتر از همیشه ظاهر می‌شود. کار با Tab Groups ممکن است کمی زمان‌بر باشد و به‌لطف Tab Organizer می‌توانید فرایند گروه‌بندی تب‌ها را خودکار کنید.
 
دومین تغییر کروم در بخش تم‌های این مرورگر اتفاق افتاده است. ازاین‌پس می‌توانید عکس، استایل، رنگ و چند گزینه‌ی دیگر را تعیین کنید تا کروم به‌صورت خودکار تمی جدید برای شما بسازد. این ویژگی کروم از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس استفاده می‌کند که پیش‌تر نمونه‌ی آن را در سیستم‌عامل اندروید دیده بودیم.
 
سومین قابلیت جدید کروم که ماه آینده‌ی میلادی دردسترس قرار می‌گیرد، Help Me Write نام دارد. این قابلیت در به‌روزرسانی جدید به تمامی سایت‌های موجود در وب اضافه می‌شود. بدین‌ترتیب، با راست‌کلیک روی فیلد‌های متن و انتخاب Help Me Write در زمانی کوتاه می‌توانید به پیش‌نویس متن مدنظر خود دسترسی پیدا کنید. گوگل می‌گوید که Help Me Write برای نوشتن بررسی یا ایمیل کاربردی خواهد بود.
 
کروم هم‌اکنون محبوب‌ترین مرورگر دسکتاپ در دنیا است و همه‌گیربودن آن باعث می‌شود هرگونه تغییر کاملاً به‌چشم بیاید. کروم شاید یکی از بهترین سرویس‌ها برای خودنمایی مدل زبانی بزرگ Gemini و چت‌بات بارد باشد.
 
موتور جست‌و‌جوی گوگل عملاً مثل لایه‌ای روی اینترنت عمل می‌کند و در سراسر دنیا کاربران پرشماری دارد. مشخصاً گوگل در تلاش است تا هوش مصنوعی‌ خود را به‌طور مشابهی همه‌گیر کند تا بتوانید افزون‌بر پیدا‌کردن جواب سؤالات، با وب به شیوه‌های جدیدی تعامل برقرار کنید.
 
اضافه‌شدن هوش مصنوعی به کروم اتفاقی هیجان‌انگیز است؛ اما گوگل بسیار دیرتر از انتظار وارد این حوزه شده است. مایکروسافت در یک سال اخیر مشغول اضافه‌کردن قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به مرورگر اج بوده است و مرورگرهای آرک و اپرا نیز ویژگی‌های جذابی دریافت کرده‌اند.
کد مطلب : 21889
https://aftana.ir/vdchw6ni.23nz6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی