يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جالب است ۰
گوگل با جریمه ۵ میلیارد دلاری خود به دلیل رهگیری اطلاعات کاربران در حالت Incognito کروم موافقت کرد.
منبع : Reuters
گوگل با جریمه ۵ میلیارد دلاری خود به دلیل رهگیری اطلاعات کاربران در حالت Incognito کروم موافقت کرد.
 
به گزارش افتانا، در سال ۲۰۲۰ گوگل با شکایتی مواجه شد که در آن بیان شده بود غول فناوری آمریکایی حتی زمانی که کاربران از حالت Incognito (ناشناس) کروم استفاده می‌کنند هم اطلاعات آن‌ها را رهگیری می‌کند. گوگل نیز در ادامه این شکایت دست به اقدامات متقابلی زد، اما با شکست مواجه شد.
 
مانتین‌ویویی‌ها موافقت کرده‌اند تا به جریمه‌ی ۵ میلیارد دلاری که در پی شکایت موردبحث عاید آن‌ها شده بود رسیدگی کنند، با‌این‌حال هیچ‌یک از طرفین این پرونده جزئیات توافق را منتشر نکرده‌اند.
 
شاکیان پرونده یادشده می‌گویند گوگل از ابزار، برنامه‌ها و افزونه‌های خاصی برای نظارت بر اطلاعات کاربران حتی در صورت استفاده از حالت Incognito کروم استفاده می‌کند.
 
سخنگوی شرکت سازنده انواع گوشی گوگل در واکنش به چنین اظهار نظری بیان کرد که اگرچه حالت Incognito فعالیت کاربران را در دستگاه ذخیره نمی‌کند، اما وب‌سایت‌ها همچنان می‌توانند به جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها بپردازند.
 
شاکیان این پرونده بخشی از ایمیل‌های داخلی که ظاهراً بین مدیران گوگل رد و بدل شده بود را فاش کردند که در نهایت منجر به صدور حکم نقض قوانین استراق سمع و حریم خصوصی ایالت کالیفرنیا شد.
 
با اینکه گوگل تاکنون اطلاعات دقیقی درباره پرونده مورد بحث منتشر نکرده، اما به احتمال زیاد با پرداخت مبلغی کمتر از ۵ میلیارد دلار موافقت کرده است.
کد مطلب : 21785
https://aftana.ir/vdccpmqi.2bqs48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی