سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جالب است ۰
صنعت امنیت سایبری در برابر هوش مصنوعی بیکار نمی‌ایستد

هوش مصنوعی به کمک مدافعان امنیت هم می‌آید

هوش مصنوعی تاکتیک‌های حملات سایبری را افزایش می‌دهد، اما مدافعان نیز از آن برای امنیت استفاده می‌کنند.
منبع : bnnbreaking

 
هوش مصنوعی تاکتیک‌های حملات سایبری را افزایش می‌دهد، اما مدافعان نیز از آن برای امنیت استفاده می‌کنند.
 
به گزارش افتانا، هوش مصنوعی نوید نوآوری‌های زیادی را می‌دهد، اما از یک‌سو حملات سایبری پیچیده را نیز تسهیل می‌کند و امنیت سایبری را در سراسر جهان به چالش می‌کشد. در عصری که هوش مصنوعی (AI) نوید کارایی و نوآوری را می‌دهد، مجرمان سایبری از این فناوری برای سازمان‌دهی حملات پیچیده و به چالش کشیدن دفاع سایبری در سراسر جهان استفاده می‌کنند. افزایش اخیر در جرایم سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی بر ماهیت دو لبه پیشرفت فناوری تأکید می‌کند که افراد و سازمان‌ها را به‌طور یکسان تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال، امنیت سایبری در حال سازگاری با این موضوع است و از هوش مصنوعی برای مقابله موثر با این تهدیدها استفاده می‌کند.
 
چشم‌انداز جرایم سایبری با ظهور هوش مصنوعی به طرز چشمگیری تغییر کرده است و مجرمان را قادر می‌سازد تا حملات پیچیده و هدفمندی را انجام دهند. کلاهبرداری‌های مهندسی اجتماعی، ازجمله به خطر انداختن ایمیل‌های تجاری (BEC)، افزایش قابل توجهی داشته است و از سال 2022 تا 2023 به میزان شگفت انگیز 1760 درصد افزایش یافته است. مجرمان سایبری نه فقط از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، بلکه به دنیای زیرزمینی جرایم سایبری دسترسی دارندکه به آنها امکان می‌دهد کلاهبرداری‌های حرفه‌ای‌تری مانند جعل هویت و جعل نام تجاری انجام دهند. این مسابقه تسلیحاتی فناوری بر نوآوری بی‌امان در تاکتیک‌های جرایم سایبری تاکید می‌کند که تهدیدی فزاینده برای امنیت دیجیتال است.
 
با وجود چشم انداز تیره و تار، صنعت امنیت سایبری بیکار نمی‌ایستد. همان فناوری‌های هوش مصنوعی که مجرمان سایبری را قدرتمند می‌کند، توسط مدافعان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. راه‌حل‌های امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی به‌طور فزاینده‌ای پیچیده می‌شوند و قادر به تجزیه‌و‌تحلیل ارتباطات، تشخیص ناهنجاری ها و خودکارسازی فرایندهای دفاعی هستند.
 
این پیشرفت‌ها بارقه‌ای از امید را در نبرد مداوم علیه مجرمان سایبری ارائه می‌کند و سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا از دارایی‌های دیجیتالی خود به طور مؤثرتری محافظت کنند. توانایی بخش امنیت سایبری برای انطباق و تکامل در پاسخ به تهدیدات نوظهور، گواهی بر انعطاف‌پذیری و نبوغ افرادی است که وظیفه دفاع از مرزهای دیجیتال را بر عهده دارند.
 
همانطور که چشم‌انداز جرایم سایبری در حال تکامل است، نمی‌توان اهمیت جلوتر ماندن را نادیده گرفت. توسعه و اجرای مداوم هوش مصنوعی در اقدامات امنیت سایبری برای شناسایی و کاهش تهدیدات بسیار مهم است.
 
با این حال، ماهیت پویای تهدیدات سایبری مستلزم هوشیاری و نوآوری مداوم از سوی بخش‌های دولتی و خصوصی است. آینده امنیت سایبری در توازن قدرت بین کسانی است که به دنبال سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های دیجیتال هستند و کسانی که برای محافظت از آنها تلاش می‌کنند. رقابت به سوی محیط‌های دیجیتال امن‌تر ادامه دارد و هوش مصنوعی نقشی محوری در هر دو طرف این بازی، ایفا می‌کند.
 
کد مطلب : 22089
https://aftana.ir/vdcaownu.49nua15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی