شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جالب است ۰
مدیرعامل گوگل توصیه کرد:

برنامه‌ها را با سایدلود نصب نکنید

مدیر‌عامل گوگل درباره بارگیری جانبی برنامه‌ها ابراز نگرانی کرد و از کاربران خواست تا برنامه‌ها را از طریق سایدلود نصب نکنند.
منبع : News18
مدیر‌عامل گوگل درباره بارگیری جانبی برنامه‌ها ابراز نگرانی کرد و از کاربران خواست تا برنامه‌ها را از طریق سایدلود نصب نکنند.
 
به گزارش افتانا، از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اندروید و iOS این است که اندروید به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را از طریق سایدلود نصب و اجرا کنند. هنگامی که کاربر، برنامه را سایدلود می‌کند، در واقع آن را از فروشگاه‌های برنامه متفرقه دریافت و نصب می‌کند؛ امکانی که اپل از کاربران دستگاه‌هایی مانند آیفون و آیپد دریغ کرده است.
 
علت اینکه اپل اجازه نمی‌دهد کاربران از طریق سایدلود برنامه‌ها را نصب کنند این است که قادر به بررسی برنامه‌هایی که در خارج از اپ استور منتشر می‌شوند نیست. از این رو اپل این احتمال را می‌دهد که با سایدلود کردن برنامه‌ها راه ورودی برای بدافزار‌ها به دستگاه کاربران باز شود.
 
برخی از کاربران که از iOS به عنوان سیستم عاملی محدود یاد می‌کنند به احتمال زیاد هنوز از نگرانی‌های اپل درباره‌ی امنیت کاربران آگاه نیستند. با این حال کاربرانی که از این موارد نیز آگاه هستند اعتقاد دارند که اپل باید به آن‌ها احترام بگذارد و حق انتخاب را از آن‌ها سلب نکند، از این رو قانون بازار‌های دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا می‌تواند اپل را در حداقل ۲۷ کشور وادار به این کند تا کاربران بتوانند از سایدلود روی گوشی و تبلت خود استفاده کنند.
 
با توجه به اینکه اپل موافقت کرده تا در سال آینده از خدمات پیام‌رسانی RCS پشتیبانی کند، این احتمال می‌رود که اپل تا سال ۲۰۲۴ اجازه‌ی سایدلود کردن را هم به کاربران همه‌ی مناطق بدهد.
 
سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در جدیدترین گفته‌های خودش یادآوری کرده با وجود اینکه امکان سایدلود در سیستم عامل اندروید فراهم شده است، اما کاربران نباید این امکان را به این معنی در نظر بگیرند که باید تمام برنامه‌های خود را از طریق سایدلود نصب کنند.
 
گفته‌های پیچای در دادگاه محاکمه‌ی گوگل مطرح شد و او از کاربران خواست تا از سایدلود برای نصب برنامه‌ها استفاده نکنند.
 
پیچای دلیل گفته‌های خود را این عنوان کرد که گوگل، نمی‌خواهد امنیت و حریم خصوصی کاربران به خطر بیفتد. این گفته‌های پیچای درست مانند سیاست اپل در قبال سایدلود است؛ با این تفاوت که گوگل به کاربران خود حق انتخاب می‌دهد دست کاربران را برای استفاده از سایدلود باز می‌گذارد.
 
برخی از کاربران که با مفهوم سایدلود آشنا نیستند و درکی از اینکه بدافزار‌ها چه خطراتی را متوجه اطلاعات شخصی و بانکی می‌کنند ندارند، ممکن است از شنیدن اینکه آیفون سایدلود ندارند متعجب شوند. با این حال استیو جابز، مدیرعامل سابق اپل، همواره استفاده از سایدلود را عامل اصلی نگرانی خود می‌دانست.
 
برای کاربرانی که تمایل به استفاده از سایدلود دارند بهترین راه این است که از نصب برنامه‌هایی که با توسعه‌دهندگان آن آشنایی ندارند، خودداری کنند.
کد مطلب : 21652
https://aftana.ir/vdcf0vd0.w6dytagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی