سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
جالب است ۰
همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران روز هشتم آبان‌ماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران روز هشتم آبان‌ماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
 
به گزارش افتانا، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران را روز هشتم آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.
 
در این همایش ملی ضمن بررسی تجربیات موفق جهانی در توسعه نسل پنجم ارتباطی، فرصت‌های پیش رو و چالش‌های توسعه این فناوری نوین در کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت. تنظیم‌‌گری، مدیریت منبع محدود طیف فرکانسی و موضوعات اقتصادی مرتبط با نسل پنجم از موضوعات دیگری است که در این همایش ملی مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
برای راه‌اندازی نسل پنجم ارتباطی در کشورمان با تاکید برنامه ششم توسعه به این فناوری نوین ارتباطی، تحقیق برای شناسایی رویکرد‌های فناورانه و سناریو‌های راه اندازی نسل پنجم ارتباطی از سال ۱۳۹۳ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) همزمان با سایر کشور‌های دنیا آغاز شد. در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ اولین پایلوت نسل پنجم ارتباطی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شد.

پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز پایلوت، در گام بعد اپراتور‌ها به طراحی و راه‌اندازی سایت‌های نسل پنجم در قالب طرح‌های توسعه‌ای خود در کلان‌شهر‌ها اقدام کرده و با وجود تحریم‌های موجود، شهر‌های بزرگ مجهز به ایستگاه‌های نسل پنجم ارتباطی شدند (بیش از ۸۰۰ سایت در کشور راه‌اندازی شده است). کشور ما هم به دنبال توسعه نسل پنجم ارتباطی و پوشش حداکثری است و مهم‌ترین اقدامی که دولت در دستور کار خود دارد موضوع واگذاری فرکانس برای نسل پنجم ارتباطی است.
 
 
 
کد مطلب : 21552
https://aftana.ir/vdcewn8w.jh8zni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی