دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 13 May 2024
جالب است ۰
دو نفر از سناتورهای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا به دولت گفته‌اند که فوراً علیه هوآوی و شرکت SMIC اقدام کند.
دو نفر از سناتورهای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا به دولت گفته‌اند که فوراً علیه هوآوی و شرکت SMIC اقدام کند.
 
به گزارش افتانا، دو نفر از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه ارشد در مجلس نمایندگان ایالات متحده به دولت جو بایدن گفته‌اند که تحریم‌های وضع‌شده علیه چین را سخت‌تر اجرا کند. منظور آن‌ها تحریم‌هایی است که آمریکا برای صادرات تراشه‌ و ابزار پیشرفته‌ی تراشه‌سازی به چین تصویب کرده است.
 
مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس و مایک گالاگر، رئیس کمیته‌ی منتخب چین در نامه‌ای که به امضای جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، رسیده است، می‌گویند که تحریم‌های وضع‌شده علیه صنعت تراشه‌ی چین باید به‌روزرسانی شود تا خلأهای موجود در آن‌ها از بین برود. سناتورهای ارشد گفته‌اند که چین با وجود تحریم‌های آمریکا توانسته است به پیشرفت ادامه دهد.
 
نامه سناتورهای ارشد آمریکا در حالی به‌دست دولت بایدن می‌رسد که هوآوی در هفته‌های اخیر با رونمایی گوشی‌های سری میت ۶۰ سروصدای زیادی به‌پا کرده است. این گوشی‌ها تراشه‌ی هفت‌نانومتری دارند و به شبکه‌ی 5G متصل می‌شوند. قیمت CPU جدید هوآوی نسبتاً گران است؛ اما این شرکت توانسته است با حمایت دولت چین، قیمت گوشی های جدیدش را در سطح معقول نگه دارد.
 
مایکل مک‌کال و مایک گالاگر می‌گویند که تحریم‌های مصوّب سال گذشته دیوان‌سالاریِ راکد و مبهمی را نشان می‌دهند که سیاست صنعتی و اهداف نظامی چین و به‌طور‌کلی حوزه‌ی فناوری را نمی‌تواند درک کند.
 
به‌گفته سناتورهای ارشد ایالات متحده، دولت این کشور باید سریعاً علیه هوآوی و SMIC، بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین، اقدام کند. همچنین، آن‌ها قطع دسترسی شرکت‌های چینی به تراشه‌های قدرتمند هوش مصنوعی را خواستار شده‌اند.
کد مطلب : 21472
https://aftana.ir/vdcf0jd0.w6dyeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی