پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
جالب است ۰
انویدیا یک نوع کاملاً جدید اترنت را برای هوش مصنوعی مولد رونمایی کرد.
انویدیا یک نوع کاملاً جدید اترنت را برای هوش مصنوعی مولد رونمایی کرد.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، شرکت انویدیا جزئیات یک پلتفرم شبکه جدید را رونمایی کرده است که به طور خاص با در نظر گرفتن بارهای کاری هوش مصنوعی مولد (Generative AI) طراحی شده است و نویدبخش شبکه‌های بدون تلفات با سرعتی استثنایی است.
 
فناوری جدید Spectrum-X این شرکت با استفاده از سوئیچ اترنت Spectrum-4 و BlueField-3 DPU ساخته شده است و وعده افزایش کارایی و بهره‌وری انرژی را تا ۱.۷ برابر بیشتر می‌کند.
 
این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی مطرح کرد: «ارائه قابلیت‌های انتها به انتها (end-to-end) زمان اجرای مدل‌های هوش مصنوعی مولد مبتنی بر ترانسفورماتور را کاهش می‌دهد که به نوبه خود شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا سریع‌تر تصمیم‌گیری کنند و عمل کنند و در هزینه صرفه‌جویی کنند.»
 
معاون ارشد شبکه انویدیا، گیلاد شاینر، گفت: Spectrum-X کلاس جدیدی از شبکه‌های اترنت است که موانع را برای بارهای کاری هوش مصنوعی نسل بعدی که پتانسیل تغییر کل صنایع را دارند، از بین می‌برد.
 
سوئیچ اترنت Spectrum-4 قادر به پردازش با سرعت ۵۱ ترابایت بر ثانیه است. معنای این امر برای مصرف‌کنندگان این است که در ارتباط با DPUهای BlueField-3 و اپتیک Nvidia LinkX، یک شبکه اترنت 400 گیگابیتی فعال است.
 
این شرکت به دنبال ارائه بینشی در مورد قابلیت‌های شبکه قدرتمندی بود که ابررایانه‌های هوش مصنوعی اکنون می‌توانند در موارد واقعی از آن بهره ببرند.
 
انویدیا در حال آزمایش Spectrum-X خود در مرکز داده اسرائیلی خود است. این ابررایانه هوش مصنوعی مولد در مقیاس فوق‌العاده سرورهای Dell PowerEdge XE9680 مبتنی بر پلتفرم هشت GPU Nvidia HGX H100 را اجرا می‌کند.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20894
https://aftana.ir/vdcc04qi.2bqxo8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی