جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 26 Apr 2024
جالب است ۰
رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت

پروژه شبکه ملی یکی از پروژه های کلان ملی است

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اجرای پروژه شبکه ملی را یکی از پروژه های کلان ملی دانست و گفت: به منظور جلوگیری از تهدیدات این شبکه اقدام به ایجاد و تجهیز آزمایشگاه ضد بدافزار و محصولات افتا شد ضمن آنکه از طرحهای توسعه ضد بد افزار حمایت می شود.
رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اجرای پروژه شبکه ملی را یکی از پروژه های کلان ملی دانست و گفت: به منظور جلوگیری از تهدیدات این شبکه اقدام به ایجاد و تجهیز آزمایشگاه ضد بدافزار و محصولات افتا شد ضمن آنکه از طرحهای توسعه ضد بد افزار حمایت می شود.
 
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،محمدعلی فرقانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس مهندسی برق عملیاتی شدن پروژه شبکه ملی اطلاعات را از پروژه های کلان ملی دانست و افزود: ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعاتی یکی از تکالیف قانونی برنامه پنجم توسعه برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که راه اندازی آن زیرساخت و ظرفیت لازم برای توسعه کاربردهای مختلف فناوری اطلاعات در کشور را فراهم می کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت فراهم کردن دسترسی پرسرعت را از مزایای این شبکه نام برد و اظهار داشت: این شبکه زیرساخت های لازم برای ذخیره سازی، اشتراک گذاری و پردازش اطلاعات، برقراری کلیه تعاملات و مبادلات الکترونیکی میان کلیه دستگاه های دولتی و بنگاه های خصوصی، امکان دسترسی پرسرعت تمام دستگاه های دولتی، بنگاه‌های خصوصی و مردم به سامانه های اطلاعاتی و خدمات الکترونیکی این شبکه و بهره برداری از پروژه های ملی نظیر کارت هوشمند، پرونده سلامت و سامانه الکترونیکی امن را فراهم می کند.

وی ادامه داد: این شبکه ملی خدمات عمومی تحت وب چون پست الکترونیکی، موتورجستجو، رسانه های اجتماعی و خدمات چند رسانه ای را از طریق اپراتورهای دولتی و خصوصی ارایه خواهد کرد.

فرقانی با اشاره به زیر ساختهای نرم افزاری این شبکه خاطر نشان کرد: برای این شبکه ایجاد سیستم عامل بومی و نرم افزارهای کاربردی وب مانند موتورهای جستجو و پست الکترونیکی بومی پیش بینی شده است.

وی همچنین تولید کارت هوشمند ملی، پرونده‌ الکترونیکی سلامت و احراز هویت و امضای الکترونیکی را از جمله خدمات این شبکه نام برد و اضافه کرد: به منظور امن سازی اطلاعات در مراکز داده از تکنولوژی های بومی به بلوغ رسیده برای امن سازی شبکه ملی اطلاعات از تجهیزات امنیت شبکه با رویکرد استفاده حداکثری از تکنولوژی های برتر بومی استفاده خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت سخت افزار تهدیدات سایبری این شبکه را در بخشهای راهبردی و فنی ذکر کرد و یادآور شد: برای جلوگیری از این تهدیدات کارگروه مدیریت فاوا مصوباتی در این زمینه داشته است که از آن جمله می توان به ایجاد و تجهیز آزمایشگاه ضد بدافزار و محصولات افتا و کنترل کیفی و امنیتی این محصولات اشاره کرد.

فرقانی حمایت از طراحی و توسعه ضد بدافزار بومی را از دیگر مصوبات این کمیته در راستای جلوگیری از حملات سایبری عنوان کرد و افزود: جایگزینی محصولات و خدمات افتا و ضد بد افزار با محصولات و خدمات بومی در زیرساختهای حیاتی و حساس کشور و تجهیز شبکه زیرساخت به مرکز مدیریت عملیات امنیت (SOC) با حداکثر استفاده از توان داخلی از دیگر مصوبات در حوزه مقابله با تهدیدات سایبری است.

رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت، فناوری اطلاعات را قدرت نرم و عامل تحول ساز در جوامع توصیف کرد و گفت: در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی دارد تا در اجرای پروژه های تحقیقاتی خود از تجربیات و تخصص نخبگان و متخصصان حوزه ICT بهره مند شود.
کد مطلب : 1304
https://aftana.ir/vdcj.yevfuqetxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی