پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
جالب است ۰
اداره کل پایش و ممیزی سازمان فناوری اطلاعات در گزارش عملکرد سامانه نوآفرین از ثبت‌نام 13 هزار شرکت در طرح «ایران نوآفرین» خبر داد که 51 درصد آن‌ها از صنعت فناوری اطلاعات بوده‌اند.
اداره کل پایش و ممیزی سازمان فناوری اطلاعات در گزارش عملکرد سامانه نوآفرین از ثبت‌نام ۱۳ هزار شرکت در طرح «ایران نوآفرین» خبر داد که ۵۱ درصد آن‌ها از صنعت فناوری اطلاعات بوده‌اند.
 
به گزارش افتانا، سامانه نوآفرین بر اساس ماده ۱۱ مصوبه حمایت از شرکت‌های نوپا در اول خرداد ۹۸ به‌عنوان درگاه واحد ارائه خدمات به زیست‌بوم نوآفرینی کشور طراحی و پیاده‌سازی شده است.
 
چشم‌اندازی که برای این مصوبه در نظر گرفته شد، تبدیل‌شدن آن به پنجره واحد ارائه خدمات به حوزه نوآفرینی در کشور و ایجاد پایگاه داده یکپارچه و جامع جهت درج، نگهداری و تحلیل اطلاعات جهت سیاست‌گذاری‌های صحیح و کلان است.
 
اداره کل پایش و ممیزی سازمان فناوری اطلاعات در گزارش عملکرد سامانه نوآفرین مربوط به پایان اسفند ۱۴۰۱، به شرح جزئیات اتفاقاتی پرداخته که در تا کنون انجام شده است.
 
بر اساس این گزارش، تعداد کل هویت‌های ثبت‌نامی در این سامانه اکنون به ۱۳ هزار و ۶۲۵ رسیده و کل درخواست‌های خدمات از ۱۰ هزار و ۶۰۰ درخواست عبور کرده است.
 
همچنین از ابتدای راه‌اندازی این سامانه تا کنون ۴۵۳ گواهینامه برای مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها صادر شده است. همچنین ایده‌های سرمایه‌گذاری شده در «بوم‌سرمایه» که توسط سرمایه‌گذاران تأیید نهایی شده به هشت ایده رسیده است. در این مدت ۲۵ دسته خدمات ارائه و ۴۰ تفاهم‌نامه منعقد شده است.
 
در سال ۹۸ و زمانی که این سامانه راه‌اندازی شد بیش از ۴ هزار ثبت‌نام احراز هویت شده در آن انجام شد. سال بعد این رقم از ۵ هزار و ۲۰۰ هویت ثبت‌نامی عبور کرد و سال ۱۴۰۰ نیز به ۳ هزار و ۴۸۷ رسید. اما در سالی که گذشت تعداد ثبت‌نام‌ها به طرز چشمگیری کاهش یافت و به ۷۹۷ ثبت‌نام رسید. مدت‌های مدیدی است که از این طرح و خدماتی که قرار بود به شرکت‌های نوپا بدهند، خبری منتشر نشده است.
 
تقسیم‌بندی دیگری که در این بخش وجود دارد مربوط به صنعتی است که تیم‌های نوپای ایران نوآفرین در آن مشغول به فعالیت هستند. ۳۵ درصد تیم‌های نوپا در صنعت فناوری اطلاعات، ۹ درصد در صنعت یادگیری، ۷ درصد در صنعت خرده‌فروشی و ۴۹ درصد باقیمانده در صنایعی مانند تبلیغات، بازاریابی، سفر، گردشگری، رسانه و سرگرمی مشغول فعالیت هستند.
 
در بخش شرکت‌های نوپا نیز وضعیت تقریباً شبیه به تیم‌های نوپا است. ۵۱ درصد شرکت‌ها در صنعت فناوری اطلاعات، ۵ درصد در بخش آموزش و یادگیری، ۵ درصد در بخش بهداشت و درمان و ۳۹ درصد شرکت‌ها در صنایعی مانند تبلیغات، بازاریابی، گردشگری، رسانه و سرگرمی مشغول فعالیت هستند.
 
تعداد شرکت‌های ثبت‌نام‌کننده در سامانه «ایران نوآفرین»
کد مطلب : 20855
https://aftana.ir/vdcjioe8.uqeyizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی