دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 May 2024
جالب است ۰
ایلان ماسک پس از اینکه نتیجه نظرسنجی خودش در توییتر برای کناره‌گیری از مدیریت توییتر مشخص شد، اعلام کرد که به محض پیدا کردن یک جانشین از سمت خودش کناره‌گیری خواهد کرد.
منبع : مشرق
مشرق: ایلان ماسک پس از اینکه نتیجه نظرسنجی خودش در توییتر برای کناره‌گیری از مدیریت توییتر مشخص شد، اعلام کرد که به محض پیدا کردن یک جانشین از سمت خودش کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش افتانا، ایلان ماسک گفته است که بعد از یافتن جانشینی که «آنقدر ابله باشد» که مدیریت توییتر را بپذیرد او از این پست کناره‌گیری خواهد کرد.

او پیشتر با برگزاری یک نظرسنجی در توییتر درباره ادامه یا استعفا از مدیریت توییتر قول داده بود نتیجه را بپذیرد. ۵۷.۵ درصد شرکت کنندگان به خروج او از این پست رای «آری» دادند.

آقای ماسک می‌گوید حتی بعد از یافتن یک مدیرعامل تازه برای توییتر، نرم افزار و تیم‌های سرور شرکت را هدایت خواهد کرد.

تغییراتی که او بعد از خریداری توییتر در ماه اکتبر در آن اعمال کرد با انتقاد گسترده روبرو شده است.

او در این فاصله حدود نیمی از خدمه شرکت را اخراج کرده و تیک آبی که به معنی تصدیق هویت دارنده حساب است را پولی کرده است.

گروه‌های مدافع آزادی‌های مدنی هم از رویکرد او به میانجیگیری محتوی انتقاد کرده اند و او را به برداشتن گام هایی متهم می کنند که به گسترش نفرت‌پراکنی و انتشار اطلاعات سوء منجر می‌شود.

سازمان ملل و اتحادیه اروپا روز جمعه آقای ماسک را به دلیل تصمیم توییتر برای معلق کردن حساب برخی خبرنگارانی که این شرکت را پوشش می‌دهند محکوم کردند.

سازمان ملل در توییتی نوشت که آزادی رسانه «وسیله بازی نیست» و اتحادیه اروپا تهدید کرد که تحریم‌هایی بر توییتر اعمال خواهد کرد.

این اولین واکنش آقای ماسک به نظرسنجی است که روز یکشنبه طرح کرد و در آن پرسید آیا باید از مدیریت شرکت استعفا دهد یا نه. آقای ماسک گفته که شاید یافتن شخصی برای هدایت توییتر دشوار باشد.

آقای ماسک در گذشته از نظرسنجی‌های خود در توییتر تبعیت کرده است. او خیلی علاقه‌مند به تکرار این نقل قول در زبان لاتین است که مضمون آن کم و بیش این است که «صدای مردم صدای خداست.»

او در واکنش به توییتی که می‌گفت پرداخت کنندگان حق تیک آبی «باید تنها کسانی باشند که در نظرسنجی‌های مرتبط حق رأی دارند» آن را تایید کرد و گفت این تغییر را اعمال خواهد کرد.

او هفته پیش برای دومین بار تیک آبی تصدیق هویت توییتر را عرضه کرد که بعد از وقفه ای در پی شروع اولیه این برنامه بود.

هزینه این سرویس ماهانه ۸ دلار - یا برای اپ توییتر در دستگاه های اپل ۱۱ دلار - است.

تا پیش از آن تیک آبی فقط نشانه اصالت حساب و رایگان بود.
کد مطلب : 20119
https://aftana.ir/vdccosqi.2bqxs8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی