دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
نشست هم‌اندیشی کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با هدف ساماندهی ورود و به کارگیری نرم‌افزارهای ضد بدافزار خارجی برگزار و کارگروه مربوطه تشکیل گردید.
نشست هم‌اندیشی کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با هدف ساماندهی ورود و به کارگیری نرم‌افزارهای ضدبدافزار خارجی برگزار و کارگروه مربوطه تشکیل گردید.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری حوزه امنیت اطلاعات)، علیرضا صالحی، دبیر کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: با توجه به اهمیت ویژه ای که ساماندهی بازار ارائه کالا و خدمات امنیت فناوری اطلاعات دارد،در این جلسه تشکیل کارگروهی برای تدوین آیین‌نامه احراز صلاحیت نرم‌افزارهای ضد بدافزار وارداتی، حول سه محور ارزیابی شرکت های ارائه کننده، ارزیابی نرم افزارها و بررسی تعهداتی که صاحبان محصولات حاضر هستند به مصرف کننده ارائه کند، پیشنهاد و تشکیل آن در کمیسیون افتا تصویب گردید.

دبیر کمیسیون افتا با بیان اینکه برگزاری جلسه هم اندیشی با استقبال گسترده شرکت های فعال برگزار گردید، اعلام کرد: کمیسیون افتا بر اساس آیین نامه وارد بحث تشکیل کارگروه گردید و هفت نفر اعضای اصلی به همراه دو نفر عضو علی البدل را انتخاب نمود.
این کارگروه در هفته آینده نخستین جلسه خود را تشکیل خواهد داد و ضمن آماده سازی چارچوب های اولیه، فراخوان دعوت به مشارکت را برای همه فعالان این حوزه منتشر خواهد نمود.

صالحی با تاکید براینکه این کارگروه در این مقطع در زمینه رتبه بندی یا گروه بندی شرکت ها یا کالاها هیچ فعالیتی انجام نخواهد داد، تصریح کرد: این کارگروه با مشارکت همه علاقمندان و ذینفعان به عنوان واسط بین بخش خصوصی و دولتی در زمینه تدوین آیین نامه های احراز صلاحیت عمل خواهد نمود و پس از تدوین توسط سازمان و تایید توسط مراجع ذیصلاح، ابلاغ و اجرای آن از طرف سازمان فناوری اطلاعات انجام خواهد گردید.

وی در پایان اعلام کرد کارگروه از نظرات کلیه دست اندرکاران این حوزه استقبال نموده و آماده شنیدن پیشنهادها و نظرات گوناگون خواهد بود.
کد مطلب : 1205
https://aftana.ir/vdcj.yevfuqe8isfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی