شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
در نشست خبری الکامپ بیست و دوم مطرح شد

ایجاد بستر مناسب برای دیده‌شدن استارتاپ‌ها

کمک به حضور پررنگ استارتاپ‌ها به‌عنوان عاملی تاثیرگذار در توسعه صنعت آی‌تی کشور از برنامه‌های الکامپ ۲۰۱۶ است.

کمک به حضور پررنگ استارتاپ‌ها به‌عنوان عاملی تاثیرگذار در توسعه صنعت آی‌تی کشور از برنامه‌های الکامپ ۲۰۱۶ است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست خبری الکامپ ۲۰۱۶ با اشاره به استقبالی که استارتاپ‌ها سال گذشته از فرصت ایجاد شده برای حضور در نمایشگاه داشتند، اظهار کرد: ما در این دوره نیز به‌دنبال ایجاد فرصت حمایت از کسب‌وکارهای نوپا هستیم و اعزام استارتاپ‌های برگزیده به سبیت نیز در برنامه ما قرار دارد. همچنین ایجاد فرصت ارتباط میان این شرکت‌های نوپا با شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران کاری است که امیدواریم بتوانیم در آن قدمی برداریم. هدف ما حمایت از این کسب‌وکارهای نوپا در حوزه آی‌تی است که بی‌شک رشد آنها رونق‌بخش این صنعت خواهندبود. 

باقر بحری سخنگوی کمیته اجرایی الکامپ نیز در این مورد گفت: هدف ما ایجاد اعتماد به فضای استارتاپی کشور است. 

وی درباره حضور کشورهای خارجی چنین گفت: کشورهای چین و کره جنوبی تاکنون رسما اقدام به دریافت غرفه کرده‌اند. شرکت‌های دارای نام و برند معتبر دیگری نیز در حاشیه مذاکراتی که چندی پیش در نمایشگاه جیتکس داشتیم ابراز تمایل به حضور کردند اما از سوی دیگر اعلام قطعی خود را به پس از نتایج انتخابات آمریکا موکول کرده‌اند که امیدواریم پس از این تاریخ شاهد موج قابل‌توجهی از اعلام حضور آنها باشیم. 

بحری افزود: سعی کردیم که دسته‌بندی تخصصی سالن‌ها را در برنامه قرار دهیم و از میزان ۵۰ درصدی سال گذشته به حدود ۸۰ درصد برسانیم. البته این کار در مواقعی که با شرکت‌های هولدینگ و یا مجموعه‌هایی که در چندین رشته فعالیت دارند مواجه هستیم شدنی نیست و برای همین این دسته‌بندی به‌صورت ۱۰۰درصدی امکان ندارد. 

در ادامه سعادت درباره حضور دولت در سالن ۳۸B گفت: ما از دولت خواستیم که در این دوره حضور متفاوتی داشته‌باشد و اقدام به ارائه خدمات به مردم در حین نمایشگاه کند و از فرصت الکامپ برای ارائه و معرفی دستاوردهای خود به مردم به‌طور مستقیم بهره گیرد. 

وی درباره تجمع و ترافیک جمعیتی که در الکامپ گذشته به‌خاطر برنامه‌های حاشیه‌ای برخی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه پیش آمده‌بود اعم از قرعه‌کشی و غیره، اظهار کرد: امسال با تجربه‌ای که در این مورد به‌دست آوردیم سعی ما بر این است که در جانمایی، این قبیل از شرکت‌ها را در فضایی مستقر کنیم که هم آنها بتوانند از فرصت الکامپ برای ارائه طرح‌های تشویقی خود استفاده کنند و هم تجمع در مسیرهای اصلی رفت‌وآمد میان سالن‌ها اسباب زحمت نشود. 

الکامپ امسال در فضای مسقفی به مساحت حدود ۲۲ هزار مترمربع برپا خواهد شد و از آنجایی که ۳ روز از بازه زمانی برگزاری آن در روزهای تعطیل قرار گرفته فرصت استقبال خوبی را برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران فراهم می‌سازد. 

بیست‌ودومین دوره نمایشگاه الکامپ از ۲۵ تا ۲۸ آذرماه در محل دائمی نمایشگا‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد مطلب : 11934
https://aftana.ir/vdchkwnz.23nzxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی