جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 26 Apr 2024
جالب است ۰
مرکز ماهر در پی حملات هکری پی‌در پی روزهای اخیر به انتشار اطلاعیه‌ای برای ۲۵۰۰ سازمان و شرکت متصل به سامانه تعاملی امن اقدام کرد.
منبع : مرکز ماهر

مرکز ماهر در پی حملات هکری پی‌در پی روزهای اخیر به انتشار اطلاعیه‌ای برای ۲۵۰۰ سازمان و شرکت متصل به سامانه تعاملی امن اقدام کرد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مرکز ماهر با توجه به حملات هکری پپاپی در هفته‌های اخیر اطلاعیه‌ای خطاب به ۲۵۰۰ سازمان و شرکت متصل به سامانه تعاملی امن صادر کرد. متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:
 
«با توجه به حملات چند روز اخیر به بعضی از وب سایت‌های عمومی که بیشتر آنها از نسخه‌های به‌روز نشده و آسیب‌پذیر سامانه‌های مدیریت محتوا استفاده کرده‌اند، اعمال بعضی از رویه‌های اولیه و پایه امنیتی می‌توانست از حوادث رخ داده جلوگیری کند. مرکز ماهر به‌عنوان یک نهاد تخصصی و مرجع در کشور، به دور از اطلاع‌رسانی‌های شتابزده، ضمن تماس با مراکز و سایت‌های موردحمله واقع‌شده و اعلام آمادگی برای ارائه مشورت‌های فنی، هماهنگی‌های لازم را در سطح ملی و حوزه بین‌المللی به‌خصوص مراکز CERT کشورهای عربی که محتمل است منابع آنها مورد سوء‌استفاده هکرها واقع شده‌باشد، به‌عمل آورده و کماکان در حال پیگیری موضوع در ابعاد مختلف است. از این رو با توجه به تحلیل‌ها و جمع‌بندی‌های صورت‌گرفته اعلام می‌دارد:
۱- کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های متصل به سامانه تعاملی امن مرکز ماهر جهت دریافت بسته اجرایی فوری برای امن‌سازی پایه که براساس تجربیات و تحلیل‌های حملات صورت‌گرفته، تهیه شده‌است به سامانه تعاملی مراجعه‌کنند.
 
۲- در این زمینه کلیه مراکز و سازمان‌ها که علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های قبلی، هنوز به سامانه تعاملی متصل نشده‌اند، اعلان می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به عضویت اقدام کنند.
 
۳- به‌زودی گزارشی از نحوه همکاری دستگاه‌ها با مرکز ماهر درزمینه استفاده از راهنمایی‌ها و هشدارهای ارائه‌شده و میزان تعامل آنها در هنگام حوادث و رخدادهای امنیتی‌ به نهادهای مرجع ارائه خواهد‌شد.»

لازم‌ به ذکر است که حملات هکری به وب‌گاه‌های دولتی در هفته‌های اخیر باعث ایجاد نگرانی‌‌ها و حرف و حدیث‌های متعددی درباره خطر حملات هکری بزرگ‌تر در کشور شده‌است.

کد مطلب : 11271
https://aftana.ir/vdcb85b8.rhb8zpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی