پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ , 19 Sep 2024
جالب است ۰
این حملات می‌تواند کارگروه‌هایی باشد که نسبت به ایران و منطقه خاورمیانه احساس دوستی دارند و از حضور آمریکا در منطقه خشمگین هستند.
منبع : خبرگزاری ايسنا
متخصصان امنیتی معتقدند که شواهد زیادی دال بر دخالت ایران در حملات سایبری به وب‌سایت بانک‌های آمریکا وجود ندارد.

به گزارش افتانا(پایگاه خبری رابرت دیوید گراهام، مدیر اجرایی شرکت امنیتی ارات در فلوریدا در این خصوص گفت: من این حملات را تحت حمایت یک دولت نمی‌دانم.

جورج اسمیت، تحلیلگر ارشد شرکت امنیتی گلوبال سکیوریتی نیز در این خصوص تاکید کرد: این حملات می‌تواند کارگروه‌هایی باشد که نسبت به ایران و منطقه خاورمیانه احساس دوستی دارند و از حضور آمریکا در منطقه خشمگین هستند.

اگرچه هیچ شواهدی مبنی بر مشارکت ایران در حمله به وب‌سایت‌های بانک‌های آمریکایی وجود ندارد اما مقامات دولتی ناشناس آمریکایی تاکید دارند که ایران پشت این حملات است، اما کستر ویسنیوسکی، مشاور امنیتی ارشد شرکت انگلیسی سوفوس نیز در این خصوص گفت: من نمی‌دانم چه کسی پشت این حملات است و فکر می‌کنم این منابع ناشناس نیز ندانند مگر اینکه چگونگی این نتیجه‌گیری را توضیح دهند.

به گزارش سایت خبری LiveScience، استیو سانتورلی، افسر سابق اسکاتلند یارد و متخصص امنیتی شرکت مایکروسافت، نیز در این خصوص گفت: کسی که پشت این حملات است آماتور، حرفه‌یی و یا یک دولت است؟ برای پاسخ دادن به این سوال بررسی‌های دقیق و طولانی‌ مدت نیاز است.
کد مطلب : 4560
https://aftana.ir/vdcg.39trak9nzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی