سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ , 22 Oct 2024
جالب است ۰
انتقاد عضو کمیسیون صنایع نسبت به برکناری وزیر ارتباطات

مجلس با طرح ادغام وزارت ارتباطات مخالف بود

آقای رئیس جمهور بهتر نبود به جای آیین نامه‌های اجرایی بند الف و ب ماده ۴۶، نقشه جامع دولت الکترونیک و سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت که باید حداکثر ۶ ماه یا یک سال اول قانون پنجم توسعه تصویب می‌شد را تصویب و ابلاغ می‌کردید، آیا فراموش شده که طرح ادغام وزارت ارتباطات و فناوری با راه و شهرسازی با مخالفت مجلس هشتم مواجه شد.
منبع : خبرگزاری ايسنا
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نسبت به برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتقاد کرد و ابراز داشت: چه ضرورتی برای برکناری وزیر ارتباطات در این مقطع وجود داشت.

به گزارش افتانا(پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، رمضانعلی سبحانی فر در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن تسلیت عاشورا و نیز شهادت شهید مدرس، خطاب به رییس جمهور اظهار کرد: بنده طرح سوال از رییس جمهور را امضاء نکردم زیرا در این مقطع ضرورتی ندیدم چرا که تاکید بر فضای وحدت، آرامش و همدلی داشتم تا کاستی‌های موجود ساماندهی شود.

وی با اشاره به بیانات رهبری گفت: از نمایندگان مجلس که اطاعت از امر رهبری را اجابت کرده و مایه سرافرازی مجلس هستند و جایگاه فاخر و با عظمت ولایت فقیه در میان نمایندگان مجلس را نشان دادند، قدردانی می کنم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اما از رییس جمهور سؤال دارم که در این مقطع چه ضرورتی برای برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشت، آیا کسی در این وزارتخانه توانایی و تخصص پذیرش سرپرستی مجموعه فوق را نداشت؟ آیا آقای نیکزاد که اداره دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی را عهده دار هستند باید این مسئولیت را به عهده بگیرند.

سبحانی فر تصریح کرد:‌ وزیر مسکن و شهرسازی توجه خود را صرفا به بخش مسکن معطوف کند زیرا وضعیت راه های کشور بسیار نا به سامان است، چرا اداره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که جزو زیرساخت‌های توسعه کشور است به عهده وی گذاشته شده است، آیا با این مدیریت می توان به برنامه پنج ساله توسعه و دستیابی به جایگاه دوم در منطقه دست پیدا کرد؟ آیا به شبکه اطلاعات که امروزه با توجه به جنگ سایبری دغدغه کشور است می‌توان دست پیدا کرد؟

نماینده مردم سبزوار در ادامه ابراز داشت: آقای رئیس جمهور بهتر نبود به جای آیین نامه‌های اجرایی بند الف و ب ماده ۴۶، نقشه جامع دولت الکترونیک و سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت که باید حداکثر ۶ ماه یا یک سال اول قانون پنجم توسعه تصویب می‌شد را تصویب و ابلاغ می‌کردید، آیا فراموش شده که طرح ادغام وزارت ارتباطات و فناوری با راه و شهرسازی با مخالفت مجلس هشتم مواجه شد.

این عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس یادآور شد: در واقع آیا بهتر نیست مصوبات سفرهای اول تا چهارم استانی پیگیری شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در پایان با اشاره به مسائل ومشکلات حوزه‌های انتخابیه‌اش گفت: این شهرستان دارای ۴۵۰ روستا و و ۵۰ اثر تاریخی است اما تاکنون تعداد زیادی از مصوبات در این شهر به مرحله اجرا در نیامده است و انتظار است که در این فرصت باقیمانده از دولت دهم ساماندهی بیش‌تری در این منطقه انجام شود.
کد مطلب : 4189
https://aftana.ir/vdcd.j0o2yt0fna26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی