چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ , 23 Oct 2024
جالب است ۰
مهاجمان با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری بحرانی در Telegram Bot for WordPress به اطلاعات حساس در سیستم دسترسی پیدا کند و توکن ربات تلگرام را که یک توکن محرمانه برای کنترل ربات است، مشاهده کنند.
منبع : NIST
مهاجمان با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری بحرانی در Telegram Bot for  WordPress به اطلاعات حساس در سیستم دسترسی پیدا کند و توکن ربات تلگرام را که یک توکن محرمانه برای کنترل ربات است، مشاهده کنند.
 
به گزارش افتانا، یک آسیب‌پذیری با شناسه CVE-2024-9627 و شدت 8.6 (بحرانی) در Telegram Bot for  WordPress شناسایی شده است. مهاجم می‌تواند به دلیل عدم بررسی مجوزها در تابع  service_process، به اطلاعات حساس درسیستم دسترسی پیدا کند و توکن ربات تلگرام را که یک توکن محرمانه برای کنترل ربات است، مشاهده کنند.
 
بر اساس بردار حمله این آسیب‌پذیری CVSS:3.1/AV:N/AC:L/PR:N/UI:N/S:U/C:H/I:L/A:L: بهره‌برداری از آن از طریق شبکه خارجی و از راه دور انجام می‌شود (AV:N/AC:L)، این حمله به سطح دسترسی خاصی نیاز ندارد و بدون تایید کاربر انجام می‌شود (PR:N/UI:N)، بهره‌برداری از آسیب‌پذیری مذکور بر سایر منابع امنیتی تأثیر نمی‌گذارد (S:U)، این نقص امنیتی محرمانگی را با شدت بالا تحت تاثیر قرار می‌دهد ولی تاثیر چندانی بر یکپارچگی و دسترسی سیستم ندارد.(C:H/I:L/A:L)
 
این آسیب‌پذیری روی نسخه 1.3 و تمام نسخه‌های ماقبل آن تاثیرگذار است و در حال حاضر راهکاری برای برطرف کردن‌ آن پیدا نشده است.
 
کد مطلب : 22519
https://aftana.ir/vdci3war.t1arz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی