شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ , 28 Sep 2024
جالب است ۰
وزارت دادگستری آمریکا، با انتشار اسامی سه فرد ایرانی مدعی شد که این افراد، عضو سپاه بوده و متهم به حمله هکری به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ هستند.
وزارت دادگستری آمریکا، با انتشار اسامی سه فرد ایرانی مدعی شد که این افراد، عضو سپاه بوده و متهم به حمله هکری به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ هستند.
 
به گزارش افتانا، وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای سه عضو سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به هک کردن کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و تلاش برای اخلال در انتخابات پنجم نوامبر 2024 متهم کرد. مریک گارلند، دادستان کل کشور روز جمعه در یک نشست خبری گفت که این سه فرد با نام‌های مسعود جلیلی، سید علی آقامیری و یاسر بلاغی، در تلاش بودند تا کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را تضعیف کنند. او مدعی شد: «ما شاهد فعالیت سایبری تهاجمی فزایندۀ ایران در این دوره از انتخابات هستیم.»
 
صدور این کیفرخواست، یکی از آخرین اقدامات دولت بایدن برای مقابله با تلاش‌های خارجی است که با هدف مداخله در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی این کشور انجام می‌شود. در این کیفرخواست آمده است که این سه نفر از مسیر ایمیل‌های جعلی سعی داشتند تا چندتن از مقامات کمپین انتخاباتی ترامپ را فریب دهند. آنها سعی داشتند این باور را در میان مقامات کمپین ترامپ ایجاد کنند که با منابعی معتبر و قابل اعتماد سروکار دارند و سپس آنها را وادار کردند تا روی لینک‌هایی کلیک کنند که به هکرها اجازه می‌داد ایمیل‌ها و سایر اسناد داخلی این کمپین را سرقت کنند. آنها سپس این اطلاعات را در زمانی که جو بایدن هنوز نامزد بود به رسانه‌ها و کمپین انتخاباتی بایدن فرستادند.
 
وزارت دادگستری ایالات متحده علیه این سه نفر اتهاماتی از جمله توطئه و کلاهبرداری اینترنتی، سرقت هویت و حمایت از یک سازمان تروریستی را مطرح کرده است.
 
ایران پیش از این اعلام کرده بود که طرح چنین اتهاماتی بی‌اساس است. نمایندگی ایران در سازمان ملل واقع در نیویورک اعلام کرد که تهران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد.
 
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، نیز اتهامات مطرح‌شده درباره هدف قرار دادن مقامات سابق آمریکا از سوی ایران را اظهاراتی کاملا بی‌اساس خواند و گفت که این سخنان، با اهداف خاص سیاسی و در شرایط ملتهب کنونی منطقه مطرح می‌شود.
 
 
 
 
 
 
کد مطلب : 22469
https://aftana.ir/vdcco0qi.2bqie8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی