جمعه ۸ تير ۱۴۰۳ , 28 Jun 2024
جالب است ۰
شرکت روسی کسپرسکی دیگر اجازه ندارد محصولاتش را در آمریکا بفروشد یا به‌روزرسانی‌های خود را در این کشور ارائه دهد.
منبع : guardian
شرکت روسی کسپرسکی دیگر اجازه ندارد محصولاتش را در آمریکا بفروشد یا به‌روزرسانی‌های خود را در این کشور ارائه دهد.
 
به گزارش افتانا، شرکت کسپرسکی به دلیل آنچه حفاظت از امنیت ملی بیان شد، نمی‌تواند محصولات خود را در آمریکا بفروشد یا به‌روزرسانی‌های آنها را ارائه دهد. بر اساس محدودیت‌های جدید اعمال شده، فروش جواز، انتشار به‌روزرسانی و نیز ارائه لینک‌های دانلود برای کاربران آمریکایی این شرکت از اوایل پاییز سال جاری ممنوع خواهد شد.
 
آمریکا می‌گوید که مسکو می‌تواند با استفاده از شرکت‌هایی نظیر کسپرسکی، اطلاعات حساس موجود در رایانه‌ها در ایالات متحده آمریکا را به سرقت ببرد یا بدافزارهایی را بر روی رایانه‌ها نصب کند باشد و از این طریق، آسیب‌پذیری رایانه‌ها را افزایش دهد. به گفته آن‌ها این موضوع به ویژه در رایانه‌های دولتی و رایانه‌های مرتبط با زیرساخت‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم، اثرگذاری بالای دولت روسیه بر روی شرکت سازنده این آنتی‌ویروس عنوان شده است که می‌تواند برای ایالات متحده یک تهدید امنیتی به شمار بیاید.
 
 
به گفته کارشناسان، آنتی‌ویروس‌ها به‌ دلیل سطح بالای دسترسی‌شان به اطلاعات افراد می‌توانند به برخی از اطلاعات کلیدی دست پیدا کنند و این مسئله سبب نگرانی مقام‌های دولت آمریکا شده است. به نظر برخی کارشناسان، این تصمیم بخشی از برنامه دولت بایدن، در اعمال تحریم‌های گسترده علیه دولت روسیه و برخی شرکت‌های خصوصی این کشور است که سابقه آن به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد. زمانی که آنتی‌ویروس کسپرسکی زیر ذره‌بین نهادهای امنیتی آمریکا قرار گرفت و نصب آن بر روی رایانه‌های دولتی ممنوع شده بود.
 
شرکت کسپرسکی این تصمیم  را سیاسی دانسته و گفته است که بررسی کاملی درباره محصولات کسپرسکی و  عملکرد آ‌ن‌ها انجام نشده است. این شرکت با بیان این که فعالیت‌هایش به هیچ‌ وجه علیه امنیت ملی ایالات متحده آمریکا نیست گفته است که کسپرسکی یک شرکت خصوصی و مستقل است و در نظر دارد راه‌هایی را برای احیای فروش محصولات خود از طریق قانونی در این کشور پیدا کند.
 
 
دولت جوبایدن، رئیس جمهور آمریکاT همچنین  ۱۲ نفر از مدیران ارشد شرکت AO کسپرسکی را تحریم کرد. تحریم‌های وضع شامل مدیر ارشد توسعه کسب‌وکار، مدیر ارشد عملیاتی، مدیر حقوقی، مدیر ارشد ارتباطات شرکتی و غیره می‌شود. برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌ها علیه رهبران شرکت کسپرسکی، بر تعهد ما به تضمین یکپارچگی حوزه سایبری و حفاظت از شهروندان در مقابل تهدیدهای سایبری بد تاکید دارد.
 
کد مطلب : 22271
https://aftana.ir/vdcdfx0x.yt0x56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی