سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ , 25 Jun 2024
جالب است ۰
حاشیه‌های مایکروسافت با ابزار جدید هوش مصنوعی‌اش

آیا Recall  تبدیل به کابوس حریم خصوصی می‌شود/ به‌روزرسانی خبر

جدیدترین ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت به رایانه فرد یک حافظه عکاسی اضافه می‌کند، اما کارشناسان بیم آن را دارند که قابلیت جدید حریم خصوصی فرد را به خطر بیندازد.
جدیدترین ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت به رایانه فرد یک حافظه عکاسی اضافه می‌کند، اما کارشناسان بیم آن را دارند که قابلیت جدید حریم خصوصی فرد را به خطر بیندازد.
 
به گزارش افتانا، جدیدترین ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت که Recall نام دارد، به‌طور خودکار هر چند ثانیه یک بار اسکرین‌شاتی از لپ‌تاپ فرد ثبت می‌کند که کاربر بعدا می‌تواند بین آنها جست‌وجو کند. مایکروسافت مدعی است این اسکرین‌شات‌ها فقط در رایانه فرد ذخیره می‌شوند و کارمندان شرکت یا هر هکری از راه دور نمی‌تواند به آنها دسترسی یابد.
 
با این وجود کارشناسان نگران هستند که اگر دستگاه کاربر در اختیار هکرها قرار گیرد، آنها راحت‌تر بتوانند از اطلاعات وی سوءاستفاده کنند.
 
کریس شریشاک، یکی از مشاوران حوزه هوش مصنوعی و حریم خصوصی این ویژگی را یک کابوس حریم خصوصی نامیده است و می‌گوید: همین واقعیت که اسکرین‌شات‌ها هنگام استفاده کاربر از دستگاه ثبت می‌شوند، تاثیر بدی بر کاربران دارد.
 
جیمز بور، یکی از کارشناسان فناوری، نیز معتقد است که این ابزار ثبت عکس می‌تواند اطلاعاتی مانند پسوردها، جزئیات کارت‌های اعتباری یا اطلاعات ورود به حساب‌های کاربری را ذخیره کند. اگر لپ‌تاپ در اختیار هکرها قرار گیرد، آنها به راحتی می‌توانند اطلاعات کاربر را به دست بیاورند.
 
تدابیر امنیتی غول فناوری برای ابزار جدیدش
مایکروسافت به این نگرانی‌های امنیتی واکنش نشان داد. اکنون مایکروسافت قبل از عرضه Copilot Plus PC در ۱۸ ژوئن، تغییراتی ایجاد کرده است. مایکروسافت در اصل تصمیم داشت ریکال را به عنوان یک ویژگی پیش‌فرض ارائه کند اما اکنون قابلیت خاموش کردن ویژگی هوش مصنوعی مذکور را هنگام تنظیم دستگاه فراهم خواهد کرد.
 
همچنین مایکروسافت قابلیت ویندوز هلو را ملزم به فعال‌سازی ریکال می‌کند. بنابراین فرد می‌تواند با صورت، اثر انگشت یا پین‌کد احراز هویت کند. علاوه بر آن برای نشان دادن اسکرین‌شات‌های تایم‌لاین و جست‌وجو در ریکال، فرد باید احراز هویت کند. بنابراین هرکسی نمی‌تواند جست‌وجو در تایم لاین فرد را بدون احراز هویت انجام دهد.
 
علاوه بر آن برای حفاظت از داده‌های مربوط به اسکرین‌شات‌های ریکال به احراز هویت نیاز است. این شرکت لایه‌های اضافه حفاظت از داده را نیز فراهم می‌کند تا اسنپ‌شات‌های ریکال فقط بعد از احراز هویت کاربر رمزگشایی و قابل دسترسی باشند. مخزن ایندکس جست‌وجو نیز رمزگذاری می‌شود.
 
کد مطلب : 22247
https://aftana.ir/vdcgux9x.ak9xt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی