يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ , 8 Sep 2024
جالب است ۰
ایلان ماسک، می‌گوید: واتس‌اپ شب‌هنگام میکروفون‌های گوشی‌های کاربران را فعال می‌کند تا تمام داده‌های رمزنگاری‌شده آنها را به سرورهای شرکت منتقل کند.
ایلان ماسک، می‌گوید: واتس‌اپ شب‌هنگام میکروفون‌های گوشی‌های کاربران را فعال می‌کند تا تمام داده‌های رمزنگاری‌شده آنها را به سرورهای شرکت منتقل کند.
 
به گزارش افتانا، ایلان ماسک، چهره نام‌آشنای دنیای فناوری، در ایکس نوشت که پیام‌رسان پرطرفدار واتس‌اپ به طور منظم و هر شب، داده‌های خصوصی کاربران را منتقل می‌کند و همچنین اشاره کرد که برخی از کاربران هنوز بر این باور هستند که این یام‌رسان، امن است.

بر اساس ویدئوکلیپی که ماسک در پست خود به اشتراک گذاشت، واتس‌اپ در شب میکروفون‌های گوشی‌های کاربران را فعال می‌کند تا تمام این داده‌های رمزنگاری شده را به سرورهای شرکت منتقل کند.
 
واتس‌اپ و متا تا کنون به ادعاهای ایلان ماسک پاسخی نداده‌اند، اما وب‌سایت WABetaInfo که اطلاعاتی درباره جدیدترین به‌روزرسانی‌های واتس‌اپ منتشر می‌کند، در پاسخ به ادعاهای مالک شبکه اجتماعی ایکس گفت: «وقتی شما محصولی مانند اپلیکیشن پیام‌رسان ایکس و رمزنگاری سر به سر آن را برای تبلیغ دارید، راحت است که واتس‌اپ را مقصر جلوه دهید. به همین دلیل است که ایلان ماسک، مکررا اطلاعات غلط درباره واتس‌اپ منتشر می‌کند. واتس‌اپ داده‌های کاربران را هر شب به اشتراک نمی‌گذارد تا تبلیغات بسازد. این قابلیت پشتیبان‌گیری در اندروید است که همیشه در دستگاه کاربر می‌ماند. افراد می‌توانند این موضوع را با استفاده از ابزار تحلیل ترافیک شبکه و چک کردن درخواست‌های اچ‌تی‌تی‌پی خود، بررسی کنند.»
 
ایلان ماسک اوایل ماه میلادی جاری، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا را برای کمپین‌های تبلیغاتی در پلتفرم‌های این شرکت هدف انتقاد قرار داده بود. دیدگاه‌ها در مورد موضوع امنیت واتس‌اپ متفاوت است. بسیاری از کاربران ایکس و برخی از چهره های تأثیرگذار اصلی در حوزه ارزهای رمزنگاری شده، واقعیت این ادعاها را زیر سؤال برده‌اند. از دیگر چهره‌های مشهور دنیای فناوری که همواره امنیت واتس‌اپ را زیر سوال برده‌است، پاول دوروف، مالک تلگرام است که  این روزها یکی از پیام‌رسان‌های محبوب در بسیاری از کشورها ازجمله ایران محسوب می‌شود.
 
کد مطلب : 22232
https://aftana.ir/vdcauunu.49nue15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی