شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ , 29 Jun 2024
جالب است ۰
برخی شرکت‌های تولیدکننده تراشه در آمریکا، نگران ضررهای مالی هستند که ممکن است محدودیت های قانونی عرضه تراشه به هوآوی بر آنها تحمیل کند.
منبع : Reuters
برخی شرکت‌های تولیدکننده تراشه در آمریکا، نگران ضررهای مالی هستند که ممکن است محدودیت های قانونی عرضه تراشه به هوآوی بر آنها تحمیل کند.
 
به گزارش افتانا، اینتل در اظهارنامه خود نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد فروش این شرکت تراشه‌سازی از باطل شدن تعدادی از مجوزهای صادرات به یک مشتری در چین، آسیب خواهد دید. البته اینتل به نام این مشتری اشاره نکرده‌است. شرکت کوالکام هم اعلام کرد یکی از مجوزهای صادراتش به هواوی، باطل شده است.
 
آمریکا به تازگی، مجوزهایی که به شرکت‌هایی شامل اینتل و کوالکام اجازه می‌داد تراشه‌های مورد استفاده در لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌ها را به شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی هواوی صادر کنند، باطل کرده است. رونمایی نخستین لپ‌تاپ مجهز به هوش مصنوعی هواوی به نام «میت بوک ایکس پرو» که در ساخت آن از پردازنده «کور اولترا ۹» اینتل استفاده شده، باعث عصبانیت قانون‌گذاران جمهوری‌خواه شد و عرضه این لپ‌تاپ را به نوعی نشانه چراغ سبز وزارت بازرگانی آمریکا به اینتل برای فروش تراشه به هواوی دانستند.
 
جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، پس از جلسه استماع کنگره گفت: هواوی یک تهدید است. این اقدام تغییری در سیاست نیست. شاید ما تمرکز بیشتری روی هوش مصنوعی داشته باشیم. بنابراین، وقتی در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتر یاد می‌گیریم، آن موقع است که باید اقدام کنیم و هنگامی که متوجه می‌شویم تراشه‌ای که قبلا به آن مجوز داده بودیم، دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی است، مجوز آن را لغو می‌کنیم.
 
وزارت خارجه چین از تلاش‌های آمریکا برای مسدود کردن صادرات فناوری به چین انتقاد کرده و در بیانیه ای اعلام کرد: با این اقدام مخالف است و آمریکا، مفهوم امنیت ملی را بیش از حد گسترش داده و از کنترل صادرات برای سرکوب شرکت‌های چینی استفاده می‌کند.
 
آمریکا در سال ۲۰۱۹ به دلیل نگرانی از احتمال جاسوسی شرکت هواوی، آن را در فهرست محدودیت‌های تجاری خود قرار داد که در راستای تلاش گسترده‌تر واشنگتن برای تضعیف توانایی چین در تقویت ارتش خود بود. اضافه شدن به این لیست، به معنای آن است که تامین‌کنندگان آمریکایی باید قبل از صادرات، یک مجوز خاص را دریافت کنند. محدودیت‌های جدید علیه هواوی، جدیدترین تلاش جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای ممانعت از دسترسی چین به حساس‌ترین و پیچیده‌ترین فناوری‌های آمریکاست.
 
 
 
کد مطلب : 22202
https://aftana.ir/vdchiini.23nivdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی