شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جالب است ۰
گزارش دیتارینگ از حضور کاربران ایرانی

فیلترینگ سد راه هواداران اینستاگرام نشده‌است

ایرانی‌ها با وجود فیلترینگ اینستاگرام همچنان از این پلتفرم استفاده می‌کنند و طبق برخی گزارش‌‌ها، تعدادشان از مرز ۴۰ میلیون نفر گذشته است.
منبع : سیتنا
ایرانی‌ها با وجود فیلترینگ اینستاگرام همچنان از این پلتفرم استفاده می‌کنند و طبق برخی گزارش‌‌ها، تعدادشان  از مرز ۴۰ میلیون نفر گذشته است.
 
به گزارش افتانا، یافته‌های موسسه دیتارینگ نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی، کاربران ایرانی بیش از ۴۵۰ میلیون پست در اینستاگرام منتشر کرده‌اند. همچنین به‌طور متوسط در هر ثانیه، ۲۵ هزار بار، پست‌های این شبکه توسط کاربران ایرانی مشاهده می‌شود.​
 
گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که جمعیت کاربران ایرانی اینستاگرام از مرز ۴۰ میلیون نفر گذشته است. این رقم نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از جمعیت ایران در این شبکه اجتماعی حضور دارند.
 
در سال ۲۰۰۹ دولت وقت دسترسی به فیس‌بوک را که یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در میان ایرانیان بود، مسدود کرد. این اقدام زمینه را برای ورود اینستاگرام که تازه راه‌اندازی شده بود، به بازار ایران فراهم آورد. اینستاگرام توانست به‌سرعت، کاربران زیادی را در ایران جذب کند. حتی زمانی که این شبکه هم در سال ۲۰۱۴ فیلتر شد، دیگر کار از کار گذشته بود. اینستاگرام آن‌قدر در زندگی روزمره مردم نفوذ کرده بود که محدودیت دسترسی نتوانست کاربران را از آن جدا کند.
 
آمارها گویای دسترسی فزاینده این پلتفرم در ایران است. یافته‌های موسسه دیتارینگ نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی، کاربران ایرانی بیش از ۴۵۰ میلیون پست در اینستاگرام منتشر کرد  اند. همچنین به‌طور متوسط ۲۵ هزار بار در هر ثانیه، پست‌های این شبکه توسط کاربران ایرانی مشاهده می‌شود.
 
کد مطلب : 22186
https://aftana.ir/vdciqzar.t1arv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی