يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ , 24 Nov 2024
جالب است ۰
به گفته مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، 23 درصد خدمات این سازمان در راستای اجرای قوانین ابلاغی، هوشمندسازی شده است.
به گفته مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، 23 درصد خدمات این سازمان در راستای اجرای قوانین ابلاغی، هوشمندسازی شده است.
 
به گزارش افتانا، بیتا کیامهر، مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که میزخدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران به صورت 24*7 به ارائه خدمات می‌پردازد، اظهار داشت: میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران، دارای 20 خدمت و زیرخدمت است که همه آنها به‌صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به متقاضیان ارائه می‌شود. این خدمات به‌طور کلی شامل حوزه‌های دولت الکترونیک، کسب‌وکار دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و امنیت سایبری است که از دو طریق درگاه رسمی سازمان فناوری اطلاعات ایران به نشانی www.ito.gov.ir و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) در دسترس متقاضیان قرار دارند. علاوه‌بر این، دسترسی به خدماتی که منجر به صدور مجوز می‌شوند نیز از طریق درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir ممکن است.
 
مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص هوشمندسازی خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در مجموع 23 درصد خدمات دارای شناسه خدمت این سازمان به صورت هوشمند ارائه می‌شوند. البته سایر خدمات نیز با ایجاد دسترسی آسان و یکسان در اختیار کلیه ذی‌نفعان قرار گرفته است و از زمان ثبت درخواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار می‌گیرند و ارائه می‌شوند. به‌عنوان نمونه، خدمات صدور گواهی تاییدیه حوزه مالکیت نرم افزار و صدور گواهی سلامت و احراز اصالت نرم‌افزار از‌جمله خدماتی هستند که در مدت زمان کمتر از سی روز صادر می‌شوند.
 
کیامهر، هم‌چنین میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران را یکی از پرخدمت‌ترین میزها در میان دستگاه‌های تابعه وزارت ارتباطات دانست که تعداد درخواست‌های ثبت شده در آن در مقایسه با سال گذشته حدود 2 و نیم برابر شده است. گفتنی است، توسعه و پشتیبانی سامانه‌های ملی ارائه خدمات هوشمند، راهبری تبادل اطلاعات و استعلامات بین دستگاه های اجرایی و کسب و کارها، صدور گواهی‌نامه‌های افتا، ارائه خدمات کسب‌وکارهای نوپای فاوا، راهبری اعمال تعرفه ترجیحی برای دامنه‌های اینترنتی با میزبانی داخلی کشور، صدور گواهی‌نامه رتبه‌بندی ارائه‌دهندگان خدمات مراکز داده و نیز رسیدگی و پاسخگویی به آسیب‌پذیری‌ها و حوادث در فضای تولید و تبادل اطلاعات ازجمله خدمات میز سازمان فناوری اطلاعات ایران را تشکیل می‌دهند.
 
کد مطلب : 22130
https://aftana.ir/vdchvzni.23nixdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی