جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ , 20 Sep 2024
جالب است ۰
نتایج نخستین دوره رویداد اینوتکنیک در همایش بانکداری ارائه می‌شود

سلسله رویدادهای اینوتکنیک به همفکری شبکه بانکی می‌آیند

شرکت ملی انفورماتیک، اقدام به برگزاری سلسله رویدادهای اینوتکنیک برای حل و فصل موضوعات صنعت بانکداری در حوزه تنظیم‌گری، سیاست‌گذاری و نظارت کرده است.
شرکت ملی انفورماتیک، اقدام به برگزاری سلسله رویدادهای اینوتکنیک برای حل و فصل موضوعات صنعت بانکداری در حوزه تنظیم‌گری، سیاست‌گذاری و نظارت کرده است.
 
به گزارش افتانا، شرکت ملی انفورماتیک با توجه به  نیاز‌های گسترده رگولاتور به استفاده از فناوری در زمینه تنظیم‌گری از یک‌سو و کاربرد‌های فراوان فناوری هوش مصنوعی در حوزه تنظیم‌گری فناورانه و نظارت هوشمند از سوی دیگر، موضوع هوش مصنوعی برای نخستین دوره از اینوتکنیک، انتخاب کرد با این هدف که زمینه لازم برای تعاملات مؤثر و منسجم میان بانک مرکزی به‌عنوان رگولاتور پولی کشور، بانک‌ها و ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات فناورانه به‌منظور ایجاد بستر لازم برای شکل‌گیری رگولاتوری فناورانه، فراهم شود. با توجه به اینکه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت امسال با موضوع بانکداری هوشمند تدارک دیده شده، تم اینوتکنیک نیز در نخستین دوره آن بر مبنای هوش مصنوعی انتخاب شد تا ضمن استفاده از ظرفیت نخبگان و متخصصان بیرونی، نتایج و دستاوردهای این رویداد مبتنی بر نوآوری باز در همایش نظام‌های پرداخت نیز ارائه شود و دستاوردها و پیشنهادهای عملی حاصل در اینوتکنیک برای حل و فصل نظام مسائل بانکداری در قالب سخنرانی علمی یا پنل تخصصی در دهمین همایش بانکداری و نظام‌های پرداخت در اختیار صنعت بانکی و پرداخت کشور قرار گیرد. مخاطبان اصلی این مرحله از اینوتکنیک، به عنوان یک رویداد در حوزه نوآوری باز، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌های هوش مصنوعی، کارآفرینان و ایده‌پردازان بوده‌اند.
 
اینوتکنیک قرار است به شکل سلسله رویدادی مستمر برای حل و فصل موضوعات صنعت بانکداری در حوزه تنظیم گری، سیاست‌گذاری و نظارت برگزار شود و در قالب همایش یا نمایشگاه نیست، بلکه هم‌راستا با سایر فعالیت‌های گروه ملی انفورماتیک می‌تواند به عنوان مکمل فعالیت‌های سندباکس به صورت مستمر ادامه یابد و کارکرد آن استفاده از رویکرد نوآوری‌های باز در حل چالش‌هایی است که شبکه بانکی در حوزه وظایف خود با آن مواجه است. قرار است در هر دوره از سلسله رویدادهای اینوتکنیک به یک موضوع اصلی فناوری نوین پرداخته ‏شود تا علاوه بر قابلیت حل چال‌‌های شبکه بانکی، به نوآوری در رگولاتوری کمک کند. همچنین در هر دوره از رویداد، مجموعه‌هایی از چالش‌ها و هم‏راستا با موضوع رویداد، برگزیده و در قالب‌های مختلف به‌ویژه از طریق برگزاری مسابقه چالش معکوس با مخاطبان به اشتراک گذاشته شود.
 
کد مطلب : 21310
https://aftana.ir/vdcgzw9x.ak9qq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی