یک رگولاتور استرالیایی از شرکتهای مطرح در جهان خواست تا استراتژی خود برای مقابله با محتوای کودکآزاری در پلتفرم خود ارائه کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
یک رگولاتور استرالیایی از شرکتهای مطرح در جهان خواست تا استراتژی خود برای مقابله با محتوای کودکآزاری در پلتفرم خود ارائه کنند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، یک رگولاتور استرالیایی با ارسال برگههای حقوقی به متا پلتفرمز، اپل و مایکروسافت از آنها خواسته تا استراتژیهای خود برای مقابله با محتوای کودک آزاری را در پلتفرمشان به اشتراک بگذارند.
شرکتهای مذکور در صورت عدم پیروی از دستور جریمه میشوند.
این نامه توسط جولی اینمن گرنت، یکی اعضای کمیسیون e-Safty استرالیا ( آژانسی برای محافظت از کاربران اینترنت)، ارسال شده است. او اعلام کرد با اتکا به قانونی اقدام به ارسال برگههای حقوقی کرده که از ژانویه سال جاری میلادی اجرایی شده و شرکتهای فناوری را ملزم به افشای فرایندهای ردیابی و حذف محتوای مخرب در ۲۸ روز میکند.
چنانچه شرکتهای فناوری به این درخواست پاسخی ندهند هریک از آنها به ازای هر روز تا سقف ۳۸۳ هزار دلار جریمه میشوند.
این تهدید نشاندهنده موضع محکم استرالیا برای قانونمندسازی شرکتهای بزرگ فناوری از سال ۲۰۲۱ است. قوانین ثبت شده شرکتهای مذکور را مجبور میکنند در ازای انتشار محتوای رسانههای خبری به آنها حقالزحمهای پرداخت کنند و همچنین قوانینی در این کشور ثبت شده که آنها را مجبور میکند اطلاعات حسابهای کاربری ناشناسی را فاش کنند که محتوای افتراآمیز پخش میکنند.
گرنت در این باره میگوید: این فعالیتها دیگر محدود به وب تاریک نیست بلکه در پلتفرمهای بزرگ که کودکان هر روز آنها را مشاهده میکنند نیز وجود دارد. در حالی که تعداد زیادی از شرکتها به سمت سرویسهای پیامرسان رمزگذاری شده و پخش زنده محتوا حرکت میکنند، بیم آن وجود دارد که محتوای مخرب بدون کنترل در این پلتفرمها منتشر شود.
این عضو کمیسیون e-Safty آمار تهیه شده توسط مرکز ملی کودکان گمشده و مورد سوء استفاده قرار گرفته آمریکا را نیز اعلام کرد. سازمان مذکور در سال جاری میلادی ۲۹.۱ میلیون گزارش درباره محتوای کودکآزاری در پلتفرمهای اینترنتی دریافت کرده که از این تعداد ۱۶۰ مورد به اپل و ۲۲ میلیون مورد به فیس بوک تعلق داشتند.
این درحالی است که شرکتهای اینترنتی در سراسر جهان تحت فشار هستند تا راهی برای رصد پیامهای رمزگذاری شده و ردیابی محتوای کودکآزاری در سرویسهای پخش محتوا بدون به خطر افتادن حریم خصوصی افراد بیابند.