شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ , 23 Nov 2024
جالب است ۰
مطالعات روی شرکت‌های بزرگ فناوری نشان می‌دهد که در میان این شرکت‌ها، اپل کمترین میزان جمع‌آوری داده از کاربران را دارد.
منبع : جی اس ام
مطالعات روی شرکت‌های بزرگ فناوری نشان می‌دهد که در میان این شرکت‌ها، اپل کمترین میزان جمع‌آوری داده از کاربران را دارد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نتایج یک مطالعه تحلیلی جدید نشان می‌دهد که از میان غول‌های بزرگ فناوری، اپل کمترین میزان داده‌های خصوصی کاربران را از میان کاربران خود جمع‌آوری می‌کند. این در حالی است که گوگل، توئیتر، آمازون و فیس‌بوک داده‌های بسیار بیشتری را از کاربران خود جمع‌آوری می‌کنند.

این مطالعه تعداد نقاط داده‌ای را که هر شرکت از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند، اندازه‌گیری کرده است که نشان داده گوگل در صدر این فهرست قرار دارد و در مجموع ۳۹ نقطه داده را از هریک از کاربران خود جمع‌آوری کرده است. توئیتر و آمازون به ترتیب با جمع‌آوری ۲۴ و ۲۳ نقطه داده برای هر کاربر بعد از گوگل در رده‌های بعدی هستند.

شاید برای برخی تعجب‌آور باشد، اما فیس‌بوک که طرفدار ردیابی کاربران است، فقط با جمع‌آوری ۱۴ نقطه داده از هر کاربر در رده چهارم، قبل از اپل ایستاده است و طبق این مطالعه اپل در انتهای لیست قرار دارد و فقط ۱۲ نقطه داده را از هر کاربر جمع‌‌آوری می‌کند.


اپل برخلاف گوگل، برای دیکته کردن برخی ویژگی‌های شخصی‌سازی، مانند آهنگ‌های پیشنهادی در اپل موزیک طبق سلیقه کاربران و یا عکس‌های انتخاب شده در برنامه Photos، بیشتر به یادگیری ماشینی روی دستگاه و الگوریتم‌ها متکی است تا جمع‌آوری داده از کاربران.
در حالی که اپل کمترین میزان داده‌ها را از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند، جمع‌آوری داده‌ها از کاربران آیفون را برای سایر شرکت‌ها مانند گوگل و فیس‌بوک سخت‌تر می‌کند.

در سال ۲۰۲۰ اپل ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن (App Tracking Transparency) را راه‌اندازی کرد. با این ویژگی، اپلیکیشن‌ها موظف می‌شدند که به کاربران پیامی را پس از نصب آن برنامه ارسال کنند که این امکان را به کاربران بدهد تا انتخاب کنند آیا در آن برنامه و وب‌سایت‌های متعلق به شرکت‌های دیگر ردیابی شوند یا خیر.

فیس‌بوک از آن موقع تا به حال بارها شدیدا علیه این ویژگی اظهار نظر کرده است و جزئیات مالی شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک نشان داده که این تغییر در سیستم عامل iOS برای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی حدود ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ ضرر داشته است.
کد مطلب : 19345
https://aftana.ir/vdcbsfb8.rhb9apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی